Culture Soup lansează colecţia Caleidoscop la Made in RO, târg de design românesc, pe 25 şi 26 mai

Pe Miruna Ștefănescu și Sergiu Simion, designerii Culture Soup, i-am cunoscut anul trecut în decembrie, cu ocazia primei ediţii a Made in RO, târg de design românesc. Mesajul lor rămâne în continuare în fruntea topului nostru: “Ne dorim ca oamenii care ne cumpără tricourile să le păstreze și după ce se rup”. 🙂

Culture Soup - DesignistMiruna Ștefănescu și Sergiu Simion, Culture Soup

Pentru ediţia a doua a Made in RO, târg de design românesc ce are loc pe 25 şi 26 mai la Galeria Alchemia (Calea Moşilor 95 – zona Armenească), în cadrul Romanian Design Week, Culture Soup lansează o colecţie de maiouri brand new, Caleidoscop, ce reinterpretează motivele tradiţionale mai văratic şi mai colorat decât colecţiile UFOlk.

Culture Soup - Designist (4)Colecţia Caleidoscop răspunde minimal şi colorat temei acestei ediţii a târgului Made in RO: Motive tradiţionale în designul contemporan.

Culture Soup - Designist (9)

Prima voastră colecţie de maiouri! De când o aveţi în plan?

Cam de când a dat prima rază de soare cu dinți 🙂 Pe de o parte este o preferință personală, pentru că eu, Miruna, port toată vara această piesă vestimentară, pe de altă parte este și o adaptare de sezon a suportului care ne poartă mesajul.

Culture Soup - Designist (10)

De ce Caleidoscop? Cu ce vin ele nou faţă de colecţiile UFOlk?

Cu multă culoare! Caleidoscop este un crescendo al colecțiilor UFOlk. Prima noastră colecție UFOlk a fost destul de figurativă, UFOlk 2 a fost o colecție de patternuri monocrome, foarte geometrizate, iar Caleidoscop este un mix de toate aceste elemente.

Toate aceste colecții, inclusiv Caleidoscop, sunt inspirate în mare parte dintr-o singură fațetă a artei decorative populare românești și anume din arta țesutului covoarelor. Ne-a atras acest segment, deorece este foarte bogat în motive decorative, simboluri și forme, și pentru că prezintă un geometrism, care pe noi ne atrage în mod special și pe care îl găsim extrem de contemporan ca abordare grafică.

De aici ne-a venit și ideea numelui colecției – Caleidoscop,€“ pentru că de ceva vreme ne jucăm cu aceste mici piese de ornamentică populară, formând noi și noi patternuri. Pentru noi acest lucru este foarte plăcut. Caleidoscop este o colecție văratică, minimală și colorată.

Culture Soup - Designist (8)Maiourile Caleidoscop poartă imprimate motive tradiţionale specifice covoarelor vechi româneşti, recontextualizate. Noi recunoaştem că am păstra maioul şi dacă s-ar rupe 🙂

Culture Soup - Designist (7) Culture Soup - Designist (6)

Cum alegeţi motivele pe care le imprimaţi, cum le combinaţi: faceţi mai multe probe, chiar un juriu cu prieteni etc.?

Eu lucrez mult mai multe grafici, de obicei ilustrate în mai multe game de culori. Urmează testele de culoare la print, alegerea gamei de culori potrivite cu nuanța materialului. Când acest aspect este lămurit, mai facem o selecție drastică și atunci decidem ce intră în noua serie. Selecția este făcută de noi doi, dar de data aceasta mi-am întrebat și câteva prietene.:)

Culture Soup - Designist (5)

Culture Soup - Designist (3)Colecţia Caleidoscop este exclusiv pentru purtătoare de maiouri sau şi băieţii vor fi răsfăţaţi cu modele asemănătoare?

Momentan este doar pentru ele. Vara aceasta vor putea purta și băieții colecția Caleidoscop, dar imprimată pe tricouri. Nu cred că vom produce maiouri pentru ei , deoarece văd în oraș foarte puțini băieți purtând. Nu știu din ce cauză încă nu se simt bine în ele.

Culture Soup - Designist (2)

De ce ar trebui să purtăm Caleidoscop vara asta?

În Caleidoscop este vorba despre arta decorativă tradițională românească. Noi urmărim 2 aspecte în colecțiile noastre Ufolk, dar și în Caleidoscop: o recontextualizare, dar și o actualizare a acestor vechi motive prezente în arta decorativă românească. Cred că acesta este motivul principal. În al doilea rând, este piesa vestimentară ideală pentru vară – subțire, plăcută, lejeră, încât sigur te vei debarasa destul de greu de ea. 🙂

Culture Soup - Designist (1)

Cum au apărut coasterele şi din ce materiale sunt realizate?

Coasterele au apărut, în faza de proiect, în perioada sărbătorilor de iarnă, când am făcut câteva decorațiuni de brad, plecând tot de la motivele tradiționale românești. De la ele ne-a venit ideea acestor coastere, fiecare cu un alt motiv diferit, tăiat sau gravat în material.

Motivele tradiționale de pe ele sunt din registre diferite: avimorfe, zoomorfe, antropomorfe, florale și geometrice, motive preferate de noi, unele dintre ele se regăsesc și pe tricourile noastre. Setul conține 4 piese, 3 dintre ele sunt realizate din plexiglas de diferite culori, a 4-a piesă este din lemn de plop gravat. Fiecare piesă are diametrul de 10 cm și înălțimea de 3 mm. Până una alta avem 4 seturi diferite de coastere, dar nu excludem ideea de a dezvolta colecția și cu alte elemente destinate tot mesei.

Culture Soup coasters - Made in RO (4)Setul conține 4 piese: 3 dintre ele sunt realizate din plexiglas de diferite culori, a 4-a piesă este din lemn de plop gravat. Culture Soup coasters - Made in RO (3)Multe dintre motivele coasterelor se regăsesc şi pe tricourile Culture Soup.Culture Soup coasters - Made in RO (2) Culture Soup coasters - Made in RO (1)

Maiourile din colecţia Caleidoscop şi coasterele cu motive tradiţionale te aşteaptă să le admiri şi să le iei acasă la Made in RO, târg de design românesc, pe 25 şi 26 mai, la Galeria Alchemia (Calea Moşilor 95), în zona Armenească, la 5 minute de Teatrul Naţional – eveniment în cadrul Romanian Design Week.

Vizual Made in RO Targ de design romanesc 25-26 mai

Fotografii: Culture Soup

3 Comments

  1. Asteptam cu mare drag targul “Made in RO…”

  2. […] Culture Soup lansează colecţia Caleidoscop la Made in RO, târg de design românesc, pe 25 şi 26 … […]

  3. […] Mihaela Ivana, Ciprian Vrabie, Semne cusute și Mândra Chic, Thecraft LAB, Alina Turdean, Culture Soup și […]

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed