Cum arată casa unui designer: un loft din New York, construit în 1860

Harriet Maxwell Macdonald este designerul din spatele creaţiilor Ochre: brand pe care l-a fondat acum 16 ani (în 1996) împreună cu prietena ei de la Şcoala de Arte din UK, Joanna Bibby. Între timp, nu numai că Ochre a devenit un nume cunoscut internaţional datorită şarmului artizanal care-i caracterizează piesele (în special lămpi şi oglinzi, dar mai nou şi ceramică şi mobilier), dar de curând a şi deschis un magazin în Soho, New York. Ocazia perfectă pentru Harriet să-şi amenajeze în apropierea showroom-ului un apartament cochet pentru toată familia.

Fotografie de familie în living. De la stânga la dreapta: soţiul ei, Andrew Corrie, cu Celia în braţe, fiul Ivo, Harriet şi bebeluşul Alastair şi căţelul Blue.

Detaliul candelabrului este reprezentativ pentru stilul promovat de Ochre, dar şi pentru locuinţa lui Harriet. Totul este lucrat artistic, cu grija detaliului perfect, dar în acelaşi timp lasă loc discreţiei, farmecului subînţeles, unei candori subtile.

Apartamentul în care ei s-au mutat a fost construit în 1860, iar până mai acum aici a locuit o artistă ceramistă împreună cu familia sa. Iniţial, în partea din faţă a apartamentului situat pe colţ şi flancat de ferestre generoase era atelierul, iar spaţiul familial se desfăşura în partea din spate. Lucurile se întâmplă aproape la fel acum: livingul, diningul şi bucătăria formează un spaţiu deschis care se bucură de lumina ce intră prin ferestrele din faţă, în timp ce dormitoarelor, bibliotecii şi băii le revine restul apartamentului.

Colţ din living: candelabrul Arctic Pear (large) este o piesă Ochre, din “turţuri” de stilcă suflaţi manual, ca şi oglinda cu aspect antichizat şi lampadarul alb Axis Mundi. Fotoliul vintage rozaliu şi măsuţa metalică sunt de la Canvas.

Detaliu artistic cu fundal oglinda antichizată de la Ochre.
Vaza din sticlă suflată manual este disponibilă tot prin magazinul Ochre.

Masa de dining, cu blat din stejar şi picior din bronz sculptat, este de la Ochre. Scaunele Wishbone sunt semnate de designerul danez Hans Wegner (le poţi cumpăra de aici). Tabloul aparţine artistului Jeri Ledbetter.

Au vrut să păstreze pe cât posibil elementele originale ale spaţiului: tavanele înalte, frumos decorate, pereţii vechi (i-au îndepărtat doar pe cei adăugaţi de foştii proprietari, pentru a deschide anumite zone), forma ferestrelor mari. Ceea ce nu au putut păstra a fost pardoseala originală. După ce s-au chinuit foarte mult să o recupereze şi-au dat seama că trebuie să renunţe şi au placat totul cu acest parchet de pin, pe care l-au antichizat să pară cât mai “cu istorie”.

Holul. Fiind un apartament pe colţ, într-un bloc la intersecţia străzilor Crosby cu Broadway, are 2 intrări. Aceasta este intrarea principală, dinspre Broadway Street, care duce direct în living, dining, bucătărie, pentru ca oaspeţii care trec în vizită sau cu treabă să nu trebuiască să străbată tot apartamentul.

Din hol, spre dining şi living. Pe peretele din stânga ne întâmpină raftul metalic special lucrat pentru bucătăria deschisă (se află în partea dreaptă şi comunică cu toată zona de zi). Urmat de biroul grafic, slim.

Bucătăria modernă, de la Valcucine, care comunică cu diningul şi livingul.

Întregul decor este un mix delicat de nou şi vechi. Respectând elementele spaţiului au trasat doar liniile unei locuinţe moderne, confortabile. Nota comună este reprezentată de tonurile calde. Harriet povesteşte că le-a luat ceva timp până au stabilit gama cromatică, pe care o voiau nerpretenţioasă, discretă, primitoare: au hotărât să rămână la jocuri de griuri cu maron pe care să le puncteze din loc în loc cu câte un accent. Pe rafturile bucătăriei de exemplu, care arată ca o expoziţie de ceramică, accentele sunt vasele tucoaz.

Lampa Eucalyptus este o capodoperă Ochre în miniatură (dintr-un aliaj patinat de cupru şi zinc). Piesele ceramice sunt Canvas.
Biroul, aflat între hol şi dining, vizavi de bucătărie, cu care comunică prin lămpiţa de perete Eucalyptus (mai mică decât cea din bucătărie). Biroul vine de la Pinch Design, o companie britanică care face minuni sculpturale cu lemnul. Micul Ivo se răsfaţă pe fotoliul Zefirelli (din stejar şi piele) de la Ochre.

Zona de zi este delimitată de restul spaţiului printr-un perete vitrat, care lasă lumină să ajungă şi pe culoarul lung şi îngust, care conduce la dormitoare, bibliotecă, baie. Unitatea este deplină: pardosea patinată, tonuri moi şi piese grafice din lemn sau cu suprafeţe metalice antichizate, accesorii din sticlă, tablouri discrete.

Din zona de zi înspre zona intimă a casei.

Dormitorul matrimonial: relaxat şi diafan. Lustra Eclipse este, bineînţeles, o piesă fină, lucrată din fâşii de stilcă suspendate, de Ochre. Pe măsuţă stă veioza Scorpion.

Ce ne-a plăcut cel mai mult la acest apartament este discreţia lui, faptul că mizează pe un impact cu substrat, conturat de jocul cu texurile şi tonurile diafane. Nimic nu e strident, totul e calm, inspiră relaxare, o ambianţă serenă, visătoare, aşa cum îi stă bine unui cocon familial. Nici o trecere nu e prea bruscă, iar fundalurile păstrează intenţionat elemente comune, pe care diferenţele, texturile, nuanţele se percep subtil.

Patul este de la Canvas, ca şi veioza albă, iar măsuţa cu structură metalică este Ochre.

Masa de toaletă şi oglinzile Ochre din dormitorul lui Harriet şi Andrew.

Dormitorul copiilor.

Poate nu este cea mai fotogenică amenajare, dar este una în care te vei simţi învăluit de acel “acasă”, integrat şi frumos copleşit. Aşa cum există proiecte atât de fotogenice în faţa sau în interiorul cărora rămâi cumva străin.

Rafturile metalice ale bibliotecii sunt Canvas.

Deşi toate piesele sunt de designer şi vorbim de o amenajare concretizată cu obiecte de artă (cum până la urmă sunt mai toate creaţiile Ochre), personalitatea se lasă dezvăluită treptat, natural şi fermecător: din felul în care pică lumina pe duşumea sau este reflectată de candelabrele atât de atent lucrate, de felul în care tonurile pieselor se îmbină cu cele ale accesoriilor sau tablourilor, din trecerile senzuale de lemn la metal sau piele, de la sticlă la ceramică. Secretul unităţii stă, aşadar, în coordonarea detaliilor!

Spre baie: tabloul cu fluture este o creaţie Ruby Beets.
În baie aerul retro este cel mai pregnant, accentuat de jocul sepia – alb, negru, gri.
Oglinda de deasupra căzii a fost luată de la un magazin de antichităţi. Dulapul pentru baie a fost “salvat” din dintr-o piaţă de antichităţi pariziană.

În România produsele Ochre sunt disponibile prin La Maison, în ale căror proiecte le-am şi descoperit folosite și la noi. 

5 Comments

  1. Totul pare atat de rece…

  2. Anca

    Mie-mi place, îmi inspiră foarte mult calm.
    In schimb, mi se pare că ar fi o greșeală în traducerea titlului ultimei poze. Piaţa Les puces îmi sună bizar, o fi fost marché aux puces, care tradus mot à mot înseamnă flea market.
    Anyway, keep up the good work 🙂

  3. Bună Anca, ne bucurăm că îţi place 🙂 Într-adevăr, era vorba de o piaţă de antichităţi din Paris. Mulţumim!

  4. […] Ochre, foarte misterioase și naturale, au mai apărut pe Designist în două amenajări: apartamentul lui Harriet Maxwell Macdonald din New York, unul dintre cei 3 designeri Ochre; și apartamentul amenajat de Solenne de la […]

  5. […] Ochre, misterioase și organice, au mai apărut pe Designist în două amenajări: apartamentul lui Harriet Maxwell Macdonald din New York, unul dintre cei 3 designeri Ochre; și apartamentul amenajat de Solenne de la Fourchardière, din […]

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed