Despre importanța emoțiilor și experiențelor, despre culori și lumină și despre intuiția viitorului, cu designerul Christian Winkler

Săptămâna trecută ți-am povestit despre culori și despre noua gamă Philips TV 2017 care îmbină designul și tehnologia Ambilight îmbunătățită și îți transformă casa într-un spectacol de lumini și nuanțe imediat ce pornești televizorul. Așa că astăzi a venit momentul să-ți colorăm ziua cu și mai multe detalii din lumea Philips TV, pe care le-am aflat de la Christian Winkler, Senior Lead Product Designer Philips Amsterdam.

Philips

Christian a intrat în echipa Philips în urmă cu 17 ani, la Viena, și din 2009 se numără printre cei responsabili de transformările designului gamelor Philips TV din birourile din Amsterdam. Și pentru că marile realizări nu pot veni fără pasiune, e de-ajuns să îl asculți povestind cu entuziasm despre experiența imersivă Ambilight, despre liniile simple și explozia de culori ca să înțelegi că, mai mult decât orice altceva, scopul designului inspirat este să trezească emoții și să creeze experiențe noi. Nu degeaba designerii noii game Philips TV au descris-o ca Extending design beyond appearance 🙂 .
Christian WinklerO să fiu sinceră: în ultimii ani am renunțat la televizor pentru că am convingerea că un computer îmi poate furniza și toată informația, și tot entertainmentul de care am nevoie în fața unui ecran. Cum ar putea noua gamă Philips TV 2017 să convingă pe cineva ca mine să includă un televizor în viața lui/ei? 🙂

Astăzi, majoritatea oamenilor stau în mijloacele de transport în comun, în pauzele de la birou, în parcuri sau acasă tastând și scroll-ând pe smartphone sau laptop și adoptă un tip de comunicare unu la unu. Dacă, însă, vrei să te bucuri de ceva vizual și în timp real, împreună cu familia ta, cu grupul tău de prieteni, ecranul telefonului sau al laptopului devine brusc prea mic. Acela este momentul în care televizorul devine relevant. E ca și cum ne-am întoarce în zilele de altădată, când ne adunam cu toții în jurul mesei de la bucătărie și discutam despre ziua care tocmai s-a încheiat. Asta face televizorul chiar și acum: adună lumea în fața lui și le oferă aceeași experiență simultan. Pentru că televizorul ține mai mult decât orice de experiența și de sentimente împărtășite.

Christian Winkler

Philips a fost întotdeauna unul dintre brandurile tech de top în ceea ce privește inovația. Cum ai descrie filozofia designului Philips?

În ceea ce privește designul, Philips s-a inspirat întotdeauna din moștenirea sa europeană și a declinat-o într-o preocupare intensă față de consumator. Deși presiunea evoluției tehnologice este mare, nu am abordat niciodată varianta în care ne străduim să vindem cuiva ceva de care nu are nevoie, ci am încercat sa construim totul în jurul consumatorului și a nevoilor lui.

De pildă, Ambilight a apărut acum aproximativ 12 ani, ca o modalitate de a reduce contrastul dintre lumina răspândită de televizor și suprafața întunecată a camerei și de a proteja ochii celor care priveau imaginile de la televizor. Ca urmare, Ambilight transformă experiența de vizionare: culorile sunt mai intense, imaginea este mai clară și ochii consumatorilor nu mai obosesc la fel de repede, așa că vizionarea poate dura tot mai mult.

Christian Winkler

Să trecem și la partea tehnică acum: spune-ne cum este Ambilight îmbogățit de tehnologia Philips Hue Lighting?

La prezentarea de mai devreme, ai văzut, probabil, că modelul Philips TV 7502 era conectat la un sistem de iluminat wireless (nr: interviul a avut loc în urma prezentării noii game Philips TV). Becurile Philips Hue combinate cu aplicația cu același nume, care se instalează foarte ușor, și o conexiune wireless la internet îți oferă o cameră preschimbată într-un spectacol. Sursele de lumină din cameră vor copia efectul Amblight și totul va fi foarte ușor de controlat cu ajutorul telefonului mobil sau al tabletei.

Christian Winkler

Și pentru că ne place să le oferim cititorilor noștri sfaturi practice, trebuie să te întrebăm și asta: unde ne recomanzi să așezăm televizorul în casă?

Cu ajutorul tehnologiei de azi, avem o mulțime de posibilități. În trecut, nu era foarte plăcut să așezi televizorul în fața ferestrei pentru că lumina anula efectul imaginii de pe ecran, dar astăzi avem o tehnologie de iluminare atât de avansată că o fereastră nu mai reprezintă o problemă. Prin urmare, avem mult mai multă libertate în ceea ce privește plasarea televizorului în casă. Desigur, Ambilight funcționează optim, totuși, dacă este așezat cu spatele la un perete, dar rămâne la latitudinea ta ce televizor și ce dimensiune a ecranului alegi în funcție de spațiul pe care îl ai la dispoziție. Poți influența efectul Ambilight după cât de aproape sau departe îl aduci față de perete. În casa mea, de pildă, Ambilight acoperă un întreg perete.

Christian Winkler

Pentru că ai amintit de casa ta, trebuie să te întreb ce televizor ai tu acasă și de ce? 🙂

Există un răspuns simplu pentru ambele întrebări: am unul dintre primele televizoare pe care le-am semnat pentru Philips, unul dintre primele 4K-uri realizate, un 9000 cu un suport arcuit, care susține televizorul. Este și o realizare importantă în ceea ce privește designul și tehnologia, o piesă de colecție, dar și o amintire dragă 🙂 .

Christian Winkler

Cum funcționează procesul tău creativ? Ce te inspiră și cât din necesitățile tale sunt implicate în crearea designului unui device?

Este complicat să îți oprești brusc preferințele și necesitățile atunci când lucrezi. Chiar și ca designer, poți vedea obiectul doar prin ochii tăi, este vorba de un televizor creat și pentru tine. Prin urmare, da, și gusturile mele și ale celor din echipă sunt implicate în procesul creativ. Cât despre inspirație, ne umplem bateriile la târguri internaționale, la galerii de artă și muzee – Amsterdam este foarte bogat în așa ceva. Mai mult, s-ar putea să vă surprindă, dar echipa noastră are propriul board Pinterest, unde adunăm imagini care ne trezesc interesul. Totul este mult mai ușor acum, de când avem la dispoziție atât de multă informație prin intermediul internetului.

Procesul de creație se continuă prin realizarea unor trendboards – chiar dacă nu toate trendurile reperate de echipa de design sunt relevante pentru Philips, este esențial să fim conștienți de ele. Creăm, astfel, o guașă digitală care ne ajută să comunicăm mai ușor. Ne folosim de ele ca să ne imaginăm cum le putem declina în crearea noilor game de televizoare și totul se finalizează cu un poster uriaș, cu o lungime de 5 m și o lățime de 1 m, cu sute de schițe, din care alegem împreună cu managementul cele mai bune idei în ceea ce privește designul, materialele și altele.

Christian Winkler

Dincolo de această relație strânsă între design și tehnologie, ce visezi să creezi și nu ai apucat încă?

S-ar putea să fie cam târziu acum, dar mereu mi-am dorit să mă ocup de designul unei grădini englezești – știi, tipicele English Gardens, un proiect care nu poate fi terminat niciodată. Este nevoie de mult timp, multă răbdare și dedicare ca să plantezi ceva, să-i permiți să crească, să-l rafinezi și să creșteți împreună. Dar mi-ar plăcea foarte mult 🙂 .

Christian Winkler

An ajuns la finalul discuției noastre și mi-ar plăcea să tragem și o concluzie: cum crezi că va arăta tehnologia viitorului?

Este nevoie de un răspuns mult mai detaliat decât îți pot da eu acum, dar foarte pe scurt cred că tehnologia nu va mai fi tehnologie. Prin asta înțeleg că nu va mai fi la fel de vizibilă cum o știm astăzi. Totul va fi mult mai subtil, minimal, deci designul va avea un cuvânt și mai important de spus așa încât să sugereze mai mult. Ne îndreptăm spre timpuri mult mai intuitive.

Fotografii: prin Philips

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our BlogVisit Our BlogVisit Our Blog