Suprarealismul la Milano Design Week: cum a arătat lumea IQOS în interpretarea lui Alex Chinneck.
Despre Alex Chinneck se știe că este un vizionar în toate sensurile cuvântului, iar despre Milano Design Week, faptul că este cel mai important eveniment de design din lume, care își provoacă în fiecare an vizitatorii să privescă dincolo de barierele vizuale, fizice, din fața propriilor ochi. Anul acesta, în colaborare cu IQOS – dispozitivul inovator de încălzire a tutunului, Alex Chinneck a expus în cadrul Fuorisalone 2019 unul dintre cele mai mari și îndrăznețe proiecte ale sale, „IQOS World revealed by Alex Chinneck”. Cu ajutorul a sute de profesioniști din diferite domenii, artistul britanic a transformat o întreagă clădire din Via Tortona 31 într-o veritabilă operă de artă. Folosindu-se de motivul fermoarului – catalizator al schimbării și al inovației – Alex reușește să „deschidă” pereții clădirii într-o mare de lumini și culori diafane, care inundă peisajul și inspiră privitorul să caute alternative către un viitor pe cât de optimist, pe atât de distinct, în tandem cu viziunea brandului IQOS. Simbolul iconic al fermoarului este folosit pentru a deschide pereții imaginației, provocând vizitatorii să se gândească cum ar putea arăta, simți și exista un viitor mai bun. Construind o fațadă tipic milaneză, pe care o deschide suprarealist printr-un fermoar supradimensionat, artistul integrează elementul de surpriză și în experiența din interiorul clădirii. Alte două fermoare, la fel de neașteptate, deschid, de asemenea, suprafețe în mod tradițional închise – unul dintre pereți, dar și podeaua încăperii. În spatele acestor deschideri ies la iveală noi suprafețe luminoase, într-un spectru vast de culori.
Același concept stă și la baza dezvoltării și evoluției IQOS. |