Chiar ții pasul cu tehnologia? Am aflat la Milano FuoriSalone despre Al 6-lea Simț Live Technology by Whirlpool
Săptămâna trecută, ca iubitori de design ce suntem, am vizitat Milan Design Week. Vreme minunată, oameni eleganți, valuri de vizitatori, lansări de produs și tot felul de inovații sau extravaganțe tehnologice. Unde le vezi pentru prima oară în altă parte decât la Milano? Unul dintre evenimentele la care am fost invitați să participăm a fost prezentarea în premieră internațională a tehnologiei al 6-lea simț dezvăluită de Whirlpool în cadrul FuoriSalone, mai precis în zona atelierelor tematice din Via Tortona. Să zicem că ești la birou. Îți dai seama că ai uitat să scoți rufele din mașina de spălat. Sau nu ai vut timp. Nu, nu mai e nevoie sa le speli din nou cand ajungi acasa, după vreo 8 ore, timp în care rufele tale prind un miros neplăcut, pentru că Whirlpool, prin această nouă tehnologie, face ca tu să comunici cu mașina ta de spălat printr-o aplicație instalată pe tabletă sau pe smart phone. Așadar, până să intri în ședință, o setezi să mai învârtă puțin rufele (pe un program special, care le aerisește), astfel încât ele să fie gata de pus la uscat când ajungi acasă. În plus, ai economist apă și energie pentru că nu le mai speli a doua oară. Acesta este doar un exemplu prin care Al 6-lea Simț Live Technology le va permite consumatorilor să interacționeze de la distanță cu electrocasnicele de acasă, sporind valoarea gadget-urilor pe care le dețin și transformând electrocasnicele în aparate intuitive. Americanii de la Whirlpool sunt recunoscuți pentru dezvoltarea constantă a celor mai viabile produse electrocasnice de pe piață, care sunt în același timp funcționale, aspiraționale și se bucură și de un super design. De-a lungul timpului Whirlpool a reușit să-și păstreze poziția de lider prin inovație și tehnologie, succesul acestei abordări a companiei fiind prezentat ca studiu de caz în cursurile universității Harvard. „Whirlpool a realizat un studiu la nivel european, pentru a analiza aspectele sociale, culturale, simbolice și estetice care își pun amprenta asupra spațiului în care locuim. Ne-a interesat modul în care aceste aspecte se reflectă în tendințele de design, dar și în tehnologie. Toate stilurile de viață care au fost analizate au dus la o concluzie comună, și anume conectivitatea, esențială pentru stilul de viață contemporan”, a declarat Mioara Bolozan, Director Marketing Whirlpool România. Așadar ce am văzut în spațiul expozițional FuoriSalone? O mașină de spălat rufe, un uscător, un frigider și o mașină de spălat vase Whirlpool sunt interconectate, creând o platformă inteligentă care le sporește utilitatea. De regulă astfel de tehnologii, aflate încă în faza de pionierat, se aplicau electrocasnicelor încastrabile. De această dată Al 6-lea Simț Live Tehnology este prezentată pe electrocasnice free standing. Am putut interacționa cu aparatele electrocasnice prin intermediul unei aplicații intuitive, care ne-a ghidat pas cu pas. Aplicația e ca o telecomandă, ca un panou central și funcționează indiferent de distanța la care se află utilizatorul. De asemenea, oferă și posibilitatea de a personaliza utilizarea electrocasnicelor prin activarea unor funcții care nu sunt incluse în setările standard ale produsului cumpărat, acționând ca un upgrade de sistem. Mioara Bolozan, Director Marketing Whirlpool România și ghidul nostru în vizita la standurile Whirlpool de la Milano, ne-a mai spus că, în timp ce mașina de spălat are un număr finit de setări ale ciclurilor de spălare, aplicația permite setarea completă, de la culoare și până la tipul de rufe ce vor fi spălate. În cazul cuptoarelor cu inducție, poate fi selectat tipul de mâncare, urmând ca aplicația să sugereze rețete. Wow! Aplicația avertizează de asemenea și cand este momentul să fie adăugate diverse ingrediente pentru a desăvârși preparatul. Al 6-lea Simț Live Tehnology oferă servicii croite pe nevoile fiecărui client, iar aceste electrocasnice free standing interconectate vor fi lansate pentru publicul larg la începutul anului 2015. Dar să intrăm acum mai în detaliu la capitolul design. Ce zici de un frigider super smart, dar și super camuflat? În cadrul EuroCucina, secțiunea târgului de la Milano dedicată bucătăriei, Whirlpool a lansat două noi colecții de finisaje și o colecție de panouri creative pentru frigiderele cu două uși – gama Atelier. Alessandro Finetto, Sr. Director Global Consumer Design Whirlpool Europe, Middle East, Africa & Asia, ne-a spus într-un scurt interviu că această abordare rezolvă până la urmă o problemă a lipsei de spațiu: “Zona de zi a casei tinde din ce în ce mai mult să se întrepătrundă cu spațiul bucătăriei. Suntem nevoiți să ne restrângem în case din ce în ce mai mici, mai ales dacă locuim la oraș, astfel înglobăm mai multe funcțiuni într-un singur spațiu. Din punctul meu de vedere, această nouă abordare în ceea ce privește gama Atelier este un nou trend în design: camuflarea electrocasnicelor într-o manieră decorativă ne face să le privim ca pe niște piese de mobilier, nu ca pe niște aparate. O abordare în design care rezolvă o problemă cauzată de lipsa de spațiu. ” Am observat că designerii de la Whirlpool mizează pe electrocasnice design, în culori cât mai naturale și look minimalist. Starurile în materie de design au fost proiectul Atelier, precum și colecțiile de finisaje Natural Colours și Living Colours. “Pentru mine, minimalismul ține de un nivel de simplitate. Produsele noastre sunt gândite pentru a fi folosite cât mai intuitiv. Nimeni nu vrea să folosească manualul de instrucțiuni înainte de a băga ceva în cuptor. La Whirlpool, depunem eforturi să simplificăm designul din ce în ce mai mult așa cum încercăm să simplificăm și panoul de control al electrocasnicelor. Cu alte cuvinte, miza este ca acestea să dispară atunci când nu le folosești“, ne-a mai spus Alessandro Finetto. Proiectul Atelier (frigderele camuflate designish) a fost posibil datorită colaborării între două branduri care au designul și inovația în ADN: Whirlpool și Janello & Volpi. Combinele frigorifice cu două uși din această gamă sunt și mai frumoase datorită panourilor creative pentru uși, disponibile în patru variante de design. Aceste panouri propun suprafețe cu elemente tridimensionale, spectaculoase și plăcute la atingere. Le-am atins. 🙂 Astfel, Whirlpool lansează o nouă gamă de electrocasnice care vor completa amenajarea interioară a locuinței, ce pot fi expuse în bucătării deschise, pentru a reflecta stilul personal al proprietarilor. Anul acesta Whirlpool a cooptat pentru dezvoltarea produselor lor grupul Cosentino, recunoscut în lumea arhitecților și designerilor ca lider în fabricarea suprafețelor inovatoare. Tehnologia Dekton, suprafața ultra-compactă care acoperă blatul în care sunt încorporate plitele Whirlpool prezente la stand, a fost dezvoltată pentru a rezista în cele mai extreme condiții de utilizare: contactul cu acid sau zgârieturi, abraziuni, șoc termic sau căldură directă. O altă vedetă a standului Whirlpool a fost colecția Natural Colours, o colecție de finisaje ce vor fi disponibile pentru hotele Art Gallery, plitele pe gaz și colecția Ambient de cuptoare și microunde. Selecția de finisaje noi reflectă intenția Whirlpool de a propune electrocasnice care fac o tranziție naturală între spațiul destinat mâncatului și cel destinat timpului liber, care adaugă un farmec aparte amenajărilor interioare. Materialele și finisajele amintesc de sticlă, lemn sau piatră. |