De vorbă cu Genoveva Hossu, decorator din pasiune pentru frumos
Genoveva Hossu este decorator și creator de interioare cu personalitate și obiecte frumoase. Călătorește mult și vizitează târguri de design din Europa, iar Parisul este feblețea ei. A absolvit Kelly Hopen Design School din Londra, iar săptămâna aceasta face o cură de design la iSaloni Milano, de unde se va întoarce cu tolba plină de noutăți, pe care le va împărtăși cu noi toți. Anul trecut, Primera Interiors a participat la un concurs organizat de unul dintre brandurile sale furnizoare – Designers Guild și a câștigat premiul I. Acesta este unul dintre decorurile create cu produsele Designers Guild. Foto: Andrei Neamţu Mai mult decât atât, este cea care a creat un spațiu guvernat de frumusețe în inima Clujului, este vorba de showroom-ul Primera Interiors. Pasiunea pentru frumos este ca o trăsătură de caracter a Genovevei, un diamant pe care l–a purtat mereu la ea, dar care acum este şlefuit constant. Drumul său ca decorator a fost presărat cu fericire, frumos și multă culoare. Am aflat că nu a fost și nu este ușor, dar că sunt bătălii pe care ea le duce cu zâmbetul pe buze. Proiectul Kidsland – Iulius Mall, Cluj-Napoca. Foto: Andrei Neamţu. Când s-a născut Primera Interiors? Care este filozofia din spatele acestor “Interioare pline de pasiune” pe care le creați? Drumul meu în cariera de decorator a început acum 9 ani, când am încercat să-mi decorez singură casa. Am adus totul de ”dincolo” din raţiuni financiare şi din cauza gamelor extrem de „minimaliste” existente atunci la noi. Drapajele n-am avut curaj să le iau tot din afară, fiind un lucru care necesită customizare. Surprinderea mi-a fost mare când mi-am dat seama că nu aveam prea multe soluţii fiabile la îndemână. Astfel, am sesizat că există o nişă pe aceasta piaţă şi am început să pun pe picioare, împreună cu prietena mea, Ioana Mezei, o afacere care ne reprezintă, ne place şi pe care o respectăm. Filozofia mea o regăsesc în spusele lui Jules Henri Poincaré: “Știința se face cu fapte, așa cum o casă se face cu pietre; dar o acumulare de fapte nu este o știință, așa cum o gramadă de pietre nu reprezintă o casă”. Ce produse și servicii oferă Primera Interiors? Ce branduri aduceți, cum faceți alegerile? Care sunt noutățile în materie de produse pentru acest început de an și ce mai urmează? Primera Interiors oferă soluţii complete pentru decorarea unei case: de la idei de decorare până la textile, obiecte decorative, obiecte de mobilier. Ca branduri pe care le comercializăm, cred că avem marele noroc să fim singurul pol de produse de lux, la nivelul brandurilor consacrate, din afara Bucurestiului, astfel încât ne putem mândri cu primele 5 locuri mondiale în textile decorative: Jab, Christian Fischbacher, Designers Guild, Ralph Lauren. Alegerile le facem exclusiv la târgurile de la Milano şi Paris. Avem deja experienţă şi relaţii vechi cu aceste branduri, astfel încât deciziile le luăm împreună. Anual există up-gradări din punctul de vedere al colecţiilor. Noutăţile sunt mereu foarte multe, pentru fiecare, în funcţie de sfera lui de interes. Pentru noi, anul acesta a fost o frumoasă noutate colecţia Christian Lacroix, care a fost extrem de apreciată de clienţii noştri. Un proiect finalizat de curând de Genoveva Hossu. “Am adoptat un stil clasic contemporan, tematica fiind călătoriile, amintirile şi culoarea”, ne spune Genoveva. Foto: Andrei Neamţu. Amenajarea sediului unei agenții de turism din Cluj. Foto: Andrei Neamţu. Ce înseamnă, în viziunea dvs., să fii decorator sau designer de interior? Care credeți că este marca proiectelor dvs.? Pentru mine, asemănarea dintre decorator şi designer este aceea că ambii compun spaţii estetice şi funcţionale. Munca de designer presupune construcţie şi arhitectură de interior, capacităţi de citire a planurilor electrice şi de instalaţii, stăpânirea codurilor tehnice ale clădirii şi cunoașterea condiţiile de siguranţă ale sistemelor pe care le va implementa. Clientul va cere designerului o propunere 3D a spaţiului, bugetare, detalii tehnice ale produselor ce urmează a fi implementate şi un program de implementare bine structurat. Decoratorul nu atinge structural interioarele, el decorează încăperile, spaţiile publice etc. prin alegerea culorilor, a tapetului, a luminilor, a textilelor decorative, a mobilei şi pardoselii, dar merge mai departe prin sfătuirea clientului în alegerea lucrărilor de artă, accesoriilor şi altor elemente de decor care finalizează un spaţiu. Bugetarea şi schiţele de interior sunt prezentate şi supravegheate până la finalizarea lor. Marca proiectelor mele este în defintiv relaţia umană pe care o am cu fiecare proiect în parte. Simt ceea ce urmează să se întâmple, din primele cuvinte pe care le schimb cu beneficiarii. Acesta cred că este marele meu atu şi marca mea. Transformarea restaurantului Amurg, din Cluj, în Fork & Cork (imaginea îi aparține) Ce a însemnat experiența Kelly Hopen Design School? Care sunt cele mai de preț “învățăminte” pe care le-ați deprins acolo și nu le puteați deprinde aici? E o întrebare grea la care nu vreau neapărat să răspund. Iubesc şi cred în România, în oamenii de aici şi în capacităţile lor creative extraordinare. Însă să nu uităm de istorie, de anii de dezvoltare şi civilizaţie care ne despart. Belvedere Society Club, un alt proiect Genoveva Hossu. O imagine din acest proiect a apărut în revista Vogue Italia. Foto: Primera Interiors. Cum e să fii decorator în România? Spre deosebire de… Londra, de pildă, unde ați studiat. E mai puţin stimulativ financiar, clar :)). E mai greu pentru că, neexistând un istoric al meseriei, mereu apare întrebarea dacă tu poţi să faci lucruri mai interesante decât poate clientul cu vastă experienţa de Google. În Londra ajungi mai greu cunoscut, dar când devii cunoscut calea e clară, ascendentă din punctul de vedere al proiectelor şi al complexităţii lucrărilor. Tapet Kelly Hopen, prin Primera Interiors Care dintre proiectele realizate până acum v-a adus cea mai mare satisfacție? Nu pot spune că un proiect mi-a adus o satisfacţie mai mare. Mă implic în toate, toate sunt importante pentru mine şi reprezintă o parte din mine. Copiii mai mari, mai mici, tot copii sunt. Sunt mândră de munca mea şi cea mai mare satisfacţie o reprezintă clienţii mulţumiţi care mă recomandă mai departe sau care revin. Port în suflet mereu mulţumire şi lucrul acesta automat merge către următorul proiect şi tot aşa. Cum arată pentru dvs. casa perfectă? O casa fluidă, în care nimic nu intră în contradicţie; solară, în care membrii ei se regăsesc în spatiile ei atunci când au nevoie unii de alţii, dar îşi găsesc şi intimitatea atunci când sufletul le-o cere. O casă care să poată primi oaspeţi, care la rândul lor să se simtă confortabil. O casă vie, nu o casă showroom. Luna trecută, Genoveva Hossu a lansat un family kit – “Colour Your Life”, care conține două tricouri (pentru mamă și fiică), o cană cu mesaj pentru tătic și un set de carioci cu care se personalizează cana și tricourile. În curând, acest produs se va găsi în rețeaua Cărturești. Foto: Liana Haitonic Cum a pornit ideea acestui Family Kit? Cum a fost primit de public? Ideea a pornit din dorinţa de a petrece timp de calitate cu copiii mei. Am identificat că desenul şi moda merg mână în mâna, aşa că m–am “jucat” şi a ieşit acest Family Kit. A fost foarte bine primit de public şi acest lucru mă bucură. Care este profilul clientului Genoveva Hossu & Primera Interiors? Clientul meu este în primul rând un om educat, inteligent, cu o mică înclinaţie artistică. Eu cred că emoţionalul alege relaţia client/decorator sau invers. Compatibilitatea trebuie să fie mare pentru ca rezultatul să fie pe măsură. Încrederea, compatibilitatea şi posibilitatea de deschidere a ambilor reprezintă succesul unui proiect. Textile Osborne & Little prin Primera Interiors Ce anume v-a făcut să porniți și pe drumul designului de obiect? Ce colecții aveți în plan? Am pornit dintr-o joacă. Design de obiect e mult spus. Mi-am alcătuit un “playground” în care vreau să mă joc, să reinterpretez mobiler folosit, să găsesc idei noi de folosire a obiectelor de decor etc. Am făcut destul de mult acest lucru în proiectele mele oricum. Eu cred în povestea lucrurilor, în posibilitatea lor de spune alte povești şi nu consider un punct forte să ajung într-o casă din care să radiez tot. Simt că le şterg oamenilor istoria. Şi în casele nou construite, reuşesc împreună cu clienţii mei să identificăm acele lucruri dragi care nu pot lipsi din casa cea nouă. În forma lor iniţială sau reintrepretată. Colecţiile viitoare vor rămâne în zona playground-ului. (n.r. În curând pe designist.ro, vă vom prezenta o serie de obiecte personalizate și reinterpretate de Genoveva Hossu). Fotoliu personalizat și transformat de Genoveva Hossu. Foto: Andrei Neamțu. Se tot vorbește în România despre facilitarea relației producător-designer-cumpărător. Dvs. cum o vedeți devenind lină și funcțională? Este destul de complicat. Eu sunt pentru trasparenţă totală, obţinerea celor mai bune avantaje pentru client, dar fără a ştirbi activitatea producătorilor şi aşa atât de complicată azi. Cred că va deveni lină atunci când manopera/consultanţa designerului va avea o valoare reală acceptată şi înţeleasă de către beneficiari. Până atunci, când lucrurile nu sunt pe deplin înţelese, când nu e clară şi cuantificată corect munca unui designer lucrurile rămân puţin complicate. Gama Designers Guild în showroom-ul Primera Interiors (Cluj). Foto: Radu Neag. Care sunt târgurile pe care le vizitați în mod constant? Unde vă place cel mai mult și ca ofertă de expozanți și ca feeling sau ca atmosferă a locului, a orașului? Târgurile la care particip anual sunt Heimtextil (Frankfurt), Salone Internazionale del Mobile (Milano, Italia) şi Maison & Objet (Paris). Nu încape îndoială că iubesc Maison & Objet. De departe, Parisul e iubirea mea. Am privilegiul de a vizita Franţa de cel puţin 3 ori pe an, iar acest târg e pe feeling-ul meu, prin expozanţii pe care îi reuneşte, evenimentele şi lucrurile care se întâmplă în târg, nivelul lui. Cum reușiți să îmbinați activitatea de la magazinul-concept, șantierele care trebuie supervizate, designul de obiect și viața personală? Aveți vreun secret? Tot timpul îmi place să spun: “It’s complicated”, pentru că este. Totul depinde de o organizare foarte atentă. Pierderi şi câştiguri personale, acestea se amestecă constant. Un amestec de bine, foarte bine, rău, foarte rău. Important e să ştii ceea ce faci şi, şi mai important, este să simţi şi să-ţi asumi. Ce i-ați sfătui pe cei care ne citesc – de ce ar trebui să apeleze la un decorator/designer de interior și să dea designerului ce e al designerului? Din 1.000 de motive: să economisesca timp şi bani, să nu-şi irosească viaţa cu încercări de decorări/redecorări care într-o lună nu mai reprezintă nimic, să aibă acces la un know-how şi experienţa de proiect şi, în ultimul rând, ca să se poată lăuda prietenilor :)). În România e o mare modă: Cine ţi –a făcut casa? AAA… :)) Textile decorative prin Primera Interios (Cluj). Care ar fi your dream project? Nu puteți spune niciodată NU la….? Cum arată la dvs. cea mai bună zi? Vreun designer preferat? Ce obiect de design ați lua pe o insulă pustie? Dar ce obiect de design românesc ați lua pe o insula pustie? 🙂 Dacă mâine ați pleca într-o călătorie unde ați alege să plecați și de ce? 1. Londra și un one day trip la Brighton cu trenul, pentru că… Londra și un one day trip la Brighton cu trenul, pentru că uneori îmi place aglomeraţia. Ce carte aveți acum pe noptieră? Care este rubrica preferata de pe designist.ro? Ce materiale vă țin pe site, în fața laptopului? Foto: Vasile Covaciu Primera Interiors Fotografii: prin Primera Interiors |
[…] De vorbă cu Genoveva Hossu, decorator din pasiune pentru frumos – DesignistDesignist on Conacul Apafi, din Mălâncrav: o istorie care începe în secolul XV […]
urât din partea voastră că ștergeți comentarii, mai ales când sunt adevărate. repet, un curs de 5 zile nu te face designer de interior și e păcat că dați credit unor astfel de “specialiști”. așa nu vom avea niciodată valori.
Buna, Mara! Ne asumam libertatea ca atunci cand primim comentarii agresive si nejustificate sa nu le aprobam. Aceasta dezaprobare este si un semn de respect fata de munca tuturor acesor oameni pe care ii promovam prin intermediul site-ului nostru, indiferent ca sunt designeri de produs, de interior, cu scoala de profil, sau oameni creativi care ajung la un moment dat sa faca lucruri extraordinare si sa finalizeze proiecte demne de Vogue Italia.
In plus, titulatura dnei Hossu este cea de decorator, iar faptul ca a finalizat acest curs de design recunoscut la nivel mondial este un lucru admirabil, avand in vedere ca este fondatoarea unui business de profil in Cluj.
Multumim pentru intelegere!
[…] Designist.ro on De vorbă cu Genoveva Hossu, decorator din pasiune pentru frumos […]
[…] Sursă articol: aici. […]
[…] Genoveva Hossu » Interviu Designist: De vorbă cu Genoveva Hossu, decorator din pasiune pentru frumos » Genoveva Hossu on De vorbă cu Genoveva Hossu, decorator din pasiune pentru frumos […]