|
Vechile construcții monumentale sunt înlocuite de mall-urile de astăzi, spații care, prin amploarea lor, sintetizează destul de exact imaginea societății. Iar imaginea noastră colectivă se schimbă într-un ritm nebunesc. O măsură a vitezei cu care avansăm este că mall-urile au deja o istorie care avansează la rândul ei. Dezvoltatorii de astăzi se îndepărtează de modelul tradițional de mall și se îndreaptă spre viitor cu mai multă grijă pentru mediu.
Cu toate că mall-urile sunt construcțiile de amploare cu care ne întîlnim cel mai des, construirea unuia presupune o serie de provocări arhitecturale. Să nu uităm că un mall trebuie să fie spațios, dar nu foarte mare ca să nu obosești. Trebuie să permită accesul luminii naturale şi al aerului exterior, dar să compenseze prin sistemele artificiale de iluminat și de aerisire. Trebuie să găsești uşor ieșirile în caz de urgențe, dar, în același timp, să te poarte de la un magazin la altul.
Pentru ca experiența să fie cât mai confortabilă, Saint Gobain propune materiale de calitate și soluții inspirate, care satisfac exigențele estetice, termice, acustice și de calitate a aerului ale unei mega structuri durabile.
Printre mall-urile la care au contribuit, două sunt din București și trei din străinătate:
- Centrul comercial Emporia din Malmö, Suedia. Situat în sudul orașului, în Hyllie, Centrul Comercial Emporia este prima clădire a arhitectului Gert Wingårdhs, care a fost declarată câştigătoare în cadrul unei competiții pentru crearea de clădiri de locuințe și de birouri. Glassolutions, Vetrotech Saint-Gobain, Saint-Gobain Abrasives, Weber, ISOVER și Gyproc au furnizat materialele necesare pentru construirea unuia dintre cele mai mari centre comerciale din nordul Europei.
- Blue City, Varșovia. Situat la 3 km de Central Business District, mall-ul este cunoscut pentru design-ul său unic și pentru spațiile deschise. Cu o înălțime de 55 de metri, pe o suprafață de 207.300 m², acesta este cel mai mare centru cu utilizare multiplă din țară. Arhitecții au folosit sticlă securizată “SGG Cool-LITE PB 135”, fabricată de Saint-Gobain, care ajută la economisirea energiei și a utilizării aerului condiționat. Supranumit „orașul într-un oraș“, mall-ul dispune de 200 de magazine, un hotel de trei stele, un centru de divertisment, supermarket-uri, un magazin de design interior, o clinică medicală și un showroom auto.
- El Faro Shopping Mall, Extremadura. Cu o suprafață de peste 66.000 m², El Faro este cel mai mare centru comercial, de agrement și de restaurante din Extremadura, dispunând de 2.500 de locuri de parcare și peste 100 de magazine. Ca urmare a utilizării materialelor și soluțiilor Gyproc, designul a fost certificat BREEAM și a fost evaluat cu calificativul „foarte bun“, demonstrând astfel angajamentul ferm față de eficiența energetică și bunăstarea clienților săi. Are sisteme de economisire a utilizării de apă, energie și materiale și oferă utilizatorilor un nivel ridicat de confort. Conceptul studio-ului de arhitectură care a dezvoltat acest mall și-a propus să creeze un mediu relaxant, în contrast cu zona înconjurătoare uscată, folosind plante, apă și lumină naturală.
- Mega Mall, București. Rigips a livrat soluții Rigidur pentru pereți cu rezistență la impact și soluții Glasroc F Ridurit pentru protecțiile împotriva incendiilor. Calitatea aerului din interior și confortul termic sunt asigurate de rețeaua de încălzire, ventilație și aer condiționat, care a fost izolată cu peste 20.000 m² de produse ISOVER Ventiroll 50. Această soluție reduce semnificativ consumul de energie al centrului comercial. Saint-Gobain Glass a livrat sticlă Cool Lite SKN154 II.
- Promenada Mall – un simbol al dezvoltării durabile – este construit cu panouri speciale din gips-carton, rezistente la foc (tip RF), plăci cu rezistenţă mare la umiditate (Aquaroc), plăci flexibile Glasroc F Riflex şi plăci Rigips Fonic, oferite de Saint-Gobain Rigips România.
Despre SAINT-GOBAIN
În 2015, Saint-Gobain celebrează cea de-a 350-a aniversare, 350 de motive pentru a crede în viitor.
Cu o vastă experienţă şi capacitate de inovaţie, Saint-Gobain, lider mondial în domeniul habitatului şi al materialelor de construcţii creează, produce şi distribuie materiale de construcţii performante, oferind soluţii inovatoare provocărilor critice ale prezentului: dezvoltare economică durabilă, eficienţă energetică şi protecţia mediului înconjurător. Cu vânzări de 38.3 miliarde de Euro în 2014, Saint-Gobain operează în 66 de ţări şi are peste 170.000 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii despre Saint-Gobain, vizitaţi www.saint-gobain.com şi accesaţi contul de twitter @saintgobain.
În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava.
Pentru mai multe amănunte, vizitaţi: www.saint-gobain.ro şi accesaţi contul de Facebook Saint-Gobain Romania.
Tags: blue city, Bucuresti, calitatea aerului, centru comercial, confort termic, dezvoltare durabila, eficienta energetica, el faro shopping mall, emporia, extremadura, grija pentru mediu, mall, malmö, materiale de calitate, materiale de constructii, mega mall, promenada, Saint-Gobain, varsovia
|