Concurs: Creează cea mai creativă și mai funcțională lampă!

Iar câștigătorul concursului este Adrian Mihai. Îl felicităm și îi dorim să se bucure de workshopul de design parametric!

Proiectează cu ajutorul soft-urilor Grasshopper şi Rhinocerus cel mai creativ şi funcțional corp de iluminat! Poate fi veioză, lampadar, lustră, lampă de birou. Poţi participa dacă eşti designer de produs, arhitect, inginer sau încă student la Arhitectură, Design și/sau domenii conexe.

Ca să participi trebuie să:
1. ai un nivel basic de cunoştinte Grasshopper sau Rhinocerus
2. argumentezi într-o prezentare de concept raţionamentul şi paşii realizării proiectului
3. dai share acestui post de concurs pe pagina ta de facebook

Când şi în ce formă predai proiectul?
Proiectul poate fi trimis până la data de 15 februarie 2013 la adresa office@parametrica.ro. Proiectul va fi predat atât în format electronic .pdf (prezentarea de concept), cât şi în format original în Rhino şi Grasshopper. Dacă fişierele sunt prea mari, te rugăm să le trimiţi prin transfer.ro sau wetransfer.com la aceeaşi adresă: office@parametrica.ro.

Criterii de jurizare & Juriul
Aspectele urmărite sunt creativitatea şi funcţionalitatea produsului.
– Juriul va fi format din organizatorii workshop-ului Breathing Prototypes şi arhitecţii Laboratorul de Arhitectură, arh. Cristina Stroe și arh. Diana Nitreanu

Premii
Locul Io bursă ce va susţine participarea pe întreaga durată a workshop-ului despre design parametric Breathing Prototypes (19 – 25 februarie 2013), atât la ziua de curs teoretic, cât şi la zilele de workshop.
Locul II şi Locul III – câte o bursă ce susţine participarea în prima zi de curs teoretic a workshop-ului Breathing Prototypes.

Despre workshop-ul Breathing Prototypes (19 – 25 februarie 2013)
Este primul eveniment educaţional Parametrica în 2013, care va explora cercetarea în tehnologia arhitecturii care lucrează cu structuri gonflabile şi forme texturale, utilizând designul computaţional. Materialele uşoare şi low cost utilizate propun noi experienţe spaţiale ţinând cont de tipare comportamentale bazate pe interacţiunea cu utilizatorul şi condiţiile din mediu. Workshop-ul este dedicat punerii în practică a diferitelor abordări şi metodologii creative care vor rezulta la finalul acestuia într-o instalaţie-gigant, expusă ulterior în locaţii iconice ale Bucureștiului.

Principalii tutorii Breathing Prototypes, specialişti cu experienţă internaţională, propun o viziune profundă asupra subiectului: Theo Spyroupoulous, Arhitect şi Director Architectural Association Design Research Lab [DRL] – Londra şi Luis Fraguada, Computational Design Expert şi Director Built by Associative Data (BAD) – Spania.

Multă baftă!

3 Comments

  1. suntzutzu

    ce inseamna cea mai functionala? conteaza mai mult ca o lampa are 4 functionalitati sau ca alta are 30 de repere? cum poti compara in mod eficient si corect o lampa de birou cu un lampadar?

    si intreabarea de baza: care sunt criteriile masurabile dupa care se vor aprecia lucrarile?

  2. Buna, Suntzutzu!

    Functionalitatea nu inseamna 30 repere vs 5 repere, inseamna sa propui un produs cu caracteristici potrivite pentru un context sau un mediu anume. Cu alte cuvinte, daca propui o lampa de birou care reuseste sa impace nevoile celui care lucreaza cu spatiul, lumina si culorile propuse, poate fi usor comparat cu un lampadar care si el incearca sa impace nevoile utilizatorului tot din punct de vedere al spatiului, luminii sau culorilor propuse.

    criteriile masurabile exista, in sensul in care masoara creativitatea si functionalitatea produsului. poate nu este acel masurabil la care poate te asteptai, la liniuta, la cm, standarde, tocmai pentru ca vorbim de creatie. se poate face si acest lucru, dar asta ar insemna ca toti care participa sa fi trecut prin acelasi proces de invatare a softurilor si tocmai asta lipseste in Romania.

    si apoi, cum masori creatia? 🙂

  3. suntzutzu

    o intrebare de genul cum masori creatia ma amuza de fiecare data. e mai creativ un ferrari sau un smart for two? de exemplu, agentiile de publicitate au metode patentate de a o masura. adica niste oameni au stat si s-au gandit la ce elemente dintr-un produs creativ au cu adevarat valoare. exista concursuri de dans care tocmai creativitatea concurentilor o masoara, concomitent cu tehnica.

    e oare greu sa translatam asta la jurizarea unui concurs de design de obiect? un produs e un lucru mai simplu, pentru ca el raspunde in mod direct unei nevoi manifeste in lumea fizica. iar o lampa poate fi mai creativa decat alta din mai multe puncte de vedere: cost de productie, numarul de functii pe care le are raportat la numarul de piese, materialele din care este construita. care sunt cele care conteaza pentru juriu? iata niste criterii simple, clare, masurabile. dar sunt numai niste exemple, concursurile pot avea altele. corect este ca cineva care perticipa ar trebui sa stie la ce se inhama.

    inca nu sunt lamurit daca o lampa de birou poate concura la nivelul creativitatii si functionalitatii cu un lampadar. revenind la masini… la un salon auto poate concura un land rover cu un lamborghini din punctul de vedere al creativitatii? eu ma indoiesc

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed