Instalart/ Obiect/ 001- Inspired by Peroni: proiectul care reinterpretează Italia anilor ’60
Instalart, asociaţia culturală care îşi propune să promoveze şi să susţină artele tridimensionale (sculptură, obiect și land art), alături de Peroni Nastro Azzurro, berea super-premium italiană numărul unu în lume și Fratelli, au lansat joi, 21 martie, la Fratelli Studio 1, proiectul Instalart/ Obiect/ 001 – Inspired by Peroni. Am participat și noi la acest eveniment și abia așteptăm să-i urmărim evoluția. Începând de vineri, 22 martie, proiectele celor mai cunoscuţi designeri români pot fi admirate la expoziția galeriei Moir Concept Store, care va fi deschisă până pe 6 iunie. La evenimentul de lansare au fost prezentate câte 3 dintre cele mai importante lucrări de până acum ale designerilor asociaţi şi proiectele obiectelor propuse pentru proiectul Instalart/ Obiect/ 001- Inspired by Peroni cu tema Italia anilor ’60. Printre cei care au admirat lucrările designerilor s-au numărat invitați din lumea modei, dar şi îndrăgite vedete din televiziune, precum Livia Dilă, Cristina Cioran, Tania Budi, Mihai Albu, Mirela Bucovicean, Florin Dobre sau Laura Lazăr. Designerii care fac parte din proiectul Instalart/ Obiect/ 001 – Inspired by Peroni sunt Ion Șetran, Marcel Klamer, Nicolas Ciuchindel, Mihai Popescu, Stefanel Barutcieff, Sebastian Bârlică şi fondatorul secţiei de design UNARTE, Vladimir Șetran, oameni care au reuşit să îşi impună numele în mari companii de design din lume ca Pininfarina, Chanel, Pilotfish, dar şi independent. Orice obiect din jurul nostru este o temă de design: un creion, un dulap, o coală de scris… Tot ce are volum, ce poate fi atins, pipăit, mirosit, gustat şi folosește omului. Pentru aceasta s-au inventat designerii. Fac artă, filosofie, industrie – obiect. Anul acesta, Peroni Nastro Azzurro sărbătoreşte 50 de ani de la crearea sa sub semnul stilului şi al eleganţei desăvârşite, emblematice Italiei anilor ’60. Cu o Romă devenită spațiu de întâlnire al starurilor internaţionale şi al cântăreţilor celebri, cu zile petrecute pe platourile de filmare și nopţi pline de forfotă în localurile de pe Via Veneto, cu petreceri grandioase în grădini din Sardinia şi palate venețiene, acea perioadă și-a câștigat renumele de La Dolce Vita, simbol suprem al unui lifestyle degajat şi luxos. Este perioada în care designul italian atinge un apogeu, “Bel Disegno” sau “Linea Italiana” intrând în vocabularul industriei de design.
Peroni Nastro Azzurro este berea creată special pentru perioada La Dolce Vita. Stilul, rafinamentul, înclinația către design, creativitatea din acea perioadă plină de efervescență sunt valori păstrate în personalitatea brandului Peroni încă de atunci. Astfel, anul acesta este dedicat sărbătoririi anilor ’60 prin retrospectiva simbolurilor emblematice ale stilului Italian. Şi pentru a aduce în actualitate toate elementele fascinante din lumea Peroni, tema noului proiect Instalart/ Obiect/ 001 Inspired by Peroni este Italia anilor ’60.
Instalart/ Obiect/ 001 Inspired by Peroni este susţinut financiar de Peroni, Țîrdei Law Office, Tempos Serv, Regatta si Illy. Materialul cu care se va lucra este asigurat de Kerrock. Realizarea obiectelor este asigurată de Kaustik, Sfera Plastic Design, Inox Style, Glassworks, Twins Design, şi FM Signs, iar partenerii şi prietenii Instalart care au susţinut acest proiect încă de la început sunt Radio Guerrilla, Zeppelin, Igloo, 24 fun, Money Magazine, Tataia, Modernism, Veioza Arte, Designist.ro, ArtClue, Make A Point, Vice, BeWhere, Arhiforum, Sub25, Aiurart, Editura Vellant, Fratelli, MOIR Design Concept Store. Puteti urmari evolutia proiectului Instalart/ Obiect/ 001- Inspired by Peroni pe www.instalart.ro , https://www.facebook.com/InstalArt3D , www.peroniitaly.ro si https://www.facebook.com/PeroniRomania. |
Suna excelent, abia astept sa vad cu ochii mei.