Romanian Design Week și IQOS lansează un concurs pentru creativii români! 40.000 de euro alocați pentru crearea unei instalații imersive.

Experiențele artistice imersive sunt una dintre cele mai puternice tendințe creative ale ultimilor ani. Dacă la început acestea au făcut furori în industria „entertainmentului”, încetul cu încetul și-au găsit un loc din ce în ce mai solid în lumea artei, iar atracția pentru exponate de artă digitală continuă să crească pe tot globul, de la Tokyo la Paris și până în Las Vegas.

Romanian Design Week și IQOS susțin noile tendințe creative și lansează o provocare pentru artiștii și creativii români: o instalație imersivă care va fi expusă în cadrul festivalului RDW de anul acesta. Instalația va fi construită în spațiul central al festivalului și va transforma experiența RDW într-una de neuitat.

Designul instalației poate fi propus de orice creativ român, în vârstă de peste 25 de ani, care va înscrie o idee, un buget și un plan de producție în concursul despre care îți povestim mai jos. Nota bene: data limită pentru înscriere este 10 martie!

Cele mai celebre experiențe imersive

Experiența imersivă combină arta și tehnologia – proiectoarele digitale, hologramele și VR-ul aduc la viață opere de artă celebre sau lucrări semnate de artiști contemporani. Îți prezentăm în continuare câteva dintre cele mai fascinante experiențe imersive din lume – asta ca să te simți inspirat, dacă te gândești să te înscrii în concurs cu o propunere (sau chiar două). 🙂

AREA15, Las Vegas

Complexul de artă și divertisment experiențial din Las Vegas găzduiește instalații de artă și tehnologie de ultimă oră, care includ galeria permanentă Art Island. „Este un spațiu cool, este divertisment, este distracție”, spune Winston Fisher, CEO-ul AREA15. „Suntem o companie de povestiri. Este un cuvânt pe care îl auzi mult, deși doar câțiva oameni îl folosesc cu autenticitate.”

House of Eternal Return, Santa Fe

Experiența artistică unică acoperă 20.000 de metri pătrați și a fost proiectată de colectivul Meow Wolf. Acesta găzduiește peste 70 de camere de artă imersivă, precum și pasaje secrete și obiecte interactive de lumină și muzicale cu care oaspeții pot să interacționeze.

Seismique, Houston

Seismique este un muzeu de artă inovator și experiențial din Houston, Texas, prezentat ca un „loc de joacă intergalactic” bazat pe tehnologie, cu peste 40 de „galaxii” unice pe o suprafață de 40.000 de metri pătrați. Locuită de ființe extraterestre, destinația oferă acces la inteligență artificială (AI), experiențe captivante, gamification, cartografiere de proiecție, sculpturi extraterestre și jocuri uluitoare de lumină, culoare și sunet.

Atelier des Lumières, Paris

Culturespaces, fundația franceză specializată în experiențe de artă imersivă, și-a deschis primul muzeu de artă digitală la Atelier des Lumières, o fostă turnătorie din Paris, în aprilie 2018. Fondată în 1990 de Bruno Monnier, Culturespaces înconjoară vizitatorii cu capodopere proiectate de artiști ca Leonardo da Vinci, Egon Schiele și Gustav Klimt.

Arta lui Paul Klee, într-o experiență imersivă.
Sursă foto: https://www.facebook.com/AtelierLumieres/ 

„Misiunea noastră este să facem arta mai accesibilă unui public mai larg și mai tânăr”, a spus Monnier. „Odată cu crearea experiențelor noastre digitale unice, inclusive, bazate pe video, muzică și interactivitate, dorim să invităm vizitatori din toate mediile pentru o călătorie captivantă și fascinantă, totodată, în universul artistic.”

Culturespaces s-a extins în noiembrie 2018 cu un spațiu în Coreea de Sud și încă unul în Bordeaux, în iunie 2020, care oferă o explorare captivantă a lucrărilor lui Klimt și Paul Klee.

teamLab, Tokyo

teamLab este un colectiv de grupuri internaționale și interdisciplinare de specialiști – artiști, programatori, ingineri, animatori CG, matematicieni și arhitecți. Colaborarea lor își propune să investigheze confluența artei, științei, tehnologiei și a lumii naturale.

Lucrările teamLab se află în colecția permanentă a Muzeului de Artă Contemporană, Los Angeles, în Galeria de Artă din Sydney, în galerii de artă din San Francisco, New York, Istanbul, Melbourne sau Helsinki.

Concursul are un buget de producție de 40.000 de euro și premii în valoare de 10.000 de euro

În țara noastră, Romanian Design Week și IQOS lansează o provocare: realizarea unei instalații imersive care să ne aducă mai aproape unii de alții, să ne surprindă și să ne bucure deopotrivă. Concursul se adresează tuturor reprezentanților industriilor creative locale, fie că ești designer, arhitect, scenograf sau artist vizual.

Proiectele înscrise în concurs vor fi evaluate în două etape. În prima etapă, propunerile vor fi notate de un juriu format din Adrian Damian – scenograf, Eliza Yokina – arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi – designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun – CEO The Institute și Bogdan Jurge – Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România. Jurații vor alege 3 finaliști pentru a doua etapă de evaluare, în care voturile oferite de comunitate vor desemna câștigătorul.

Adrian Damian – scenograf Eliza Yokina – arhitect, Senior Partner Cumulus

Omid Ghannadi – designer, cofondator Inside Academy

Andrei Borțun – CEO The Institute

Bogdan Jurge – Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România

În urma votului public, vor fi acordate și 3 premii în valoare de 5.000 de euro, pentru locul I și câte 3.000, respectiv 2.000 de euro pentru proiectele finaliste care vor ocupa locurile II și III. Coordonator tehnic al realizării instalației premiate și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae – CEO Kaustik, iar bugetul alocat părții de producție este de 40.000 de euro.

Data limită de înscriere online a proiectelor este 10 martie, iar proiectul câștigător va fi prezentat în spațiul principal al ediției 2023 a Romanian Design Week, până la sfârșitul lunii iunie. Mai multe informații despre înscriere, regulament și detalii sunt disponibile pe www.partedinarte.ro.

  • IQOS susține comunitatea creativă aflată la început de drum și oferă mai multă expunere, vizibilitate și implicare activă în realizarea viziunii artistice.
  • Romanian Design Week (RDW) este cel mai mare eveniment interdisciplinar din România. Expozițiile și evenimentele din programul festivalului au ca scop să facă designul accesibil unui public larg.

Material susținut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Imagini: prin IQOS

One Comment

  1. fuzzy

    la Chateau des Baux de Provence, Francia, cu Expeditia Klee, o experienta imersiva care prezinta creatiile lui Paul Klee, alaturi de proiectii audio-vizuale, lumini, texturi si sunet.

    Acum stii despre ce este vorba cand vorbim despre arte immersive. Experientele artistice imersive sunt una dintre cele mai incitante si inovatoare tendinte din lumea artei din ultimii ani, oferind posibilitatea de a accesa operele artistice la intensitate maxima. Acest concurs organizat de Romanian Design Week si IQOS ofera chiar si creativilor romani o oportunitate unica de a-si propune si expune instalatii imersive, care sa transforme festivalul intr-o experienta uimitoare. Nu pierdeti sansa si inscrieti-va pana la data de 10 martie!

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed