Saint-Gobain împlinește 350 de ani și dă startul unui an festiv: aniversarea a început în Shanghai și se va încheia în octombrie la Paris

Anul acesta Saint-Gobain sărbătorește 350 de ani de existență și inovație continuă. Este un moment deosebit pe care Grupul îl marchează promovându-şi istoria, cu privirea îndreptată spre viitor, iar 2015 va fi un an plin de evenimente importante pentru companie, dar și pentru noi – publicul, pentru că vom interacționa cu expozițiile și evenimentele programate în mai multe orașe ale lumii.

Cel mai inovativ mod pentru a exprima încrederea și optimismul în evoluția Saint-Gobain este însăși aniversarea, care a început pe data de 9 ianuarie în Shanghai (China) şi se va încheia în luna octombrie în Paris (Franţa). Iar evenimentele festive îmbină recrearea istoriei în prezent cu cele mai recente inovații tehnologice.

10924710_589211237875877_11510916806903322_n

Saint-Gobain: 350 de motive pentru a crede în viitor

Încă de la înființarea sa, în anul 1665 de către regele Ludovic al XIV-lea şi Ministrul său de Finanţe, Jean-Baptiste Colbert, cea mai veche companie listată la bursa din Paris – CAC 40 index – s-a adaptat la schimbările globale şi a acceptat numeroasele provocări care s-au ivit de-a lungul timpului. Saint-Gobain priveşte permanent spre ziua de mâine şi ştie că există multe “motive pentru a crede în viitor”. Siguranța și încrederea vin din cei şase piloni ai strategiei sale şi valorile Grupului.

O lume fără frontiere: De când a înființat prima unitate în afara Franţei, în Germania, în 1850, Saint-Gobain a evoluat la nivel internaţional ajungând astăzi să opereze în 64 de ţări.

Habitatul durabil este accesibil: Saint-Gobain oferă produse și soluții inovatoare pentru a răspunde provocărilor fundamentale în domeniul habitatului, cu scopul de a-i reduce impactul asupra mediului, a îmbunătăţi eficienţa energetică şi confortul ocupanţilor.

Inovaţia schimbă lumea: Saint-Gobain este una dintre cele mai inovative 100 de companii ale lumii. Inovaţia este inclusă în cursul istoric şi în identitatea companiei. Produsele Saint-Gobain contribuie la îmbunătăţirea habitatului şi a vieții de zi cu zi.

Pavilion Saint Gobain_color_-_colorerPavilionul aniversar Saint-Gobain din Shanghai. Mai multe imagini aici.

Talentul este infinit: Puterea Grupului Saint-Gobain stă în angajaţii săi. Fiind uniţi datorită unor valori comune, în fiecare zi ei acceptă numeroase provocări, servind milioanele de clienţi ai Grupului.

Habitatul pentru toţi este posibil: Saint-Gobain îşi ia angajamentul de a crea posibilităţi pentru toată lumea, inventând materiale adaptate pieţelor locale şi prin intermediul Fundaţiei Saint-Gobain Initiatives.

Saint-Gobain a traversat timpurile şi a anticipat viitorul: Timp de 350 de ani, Grupul s-a reinventat continuu pentru a se adapta şi a sprijini schimbările lumii.

“Această aniversare este o oportunitate şi o ocazie de a le reaminti tuturor despre puterea obținută în cei 350 de ani de istorie şi de inovaţii permanente. Experienţa noastră ne ajută să înţelegem şi să ne concentrăm pe termen lung. De asemenea, ne oferă siguranţa şi agilitatea de a ne adapta la schimbările globale neîntrerupte. Istoria noastră este dovada faptului că suntem o companie care şi-a depăşit permanent limitele şi a acceptat provocările tehnologice. Privind spre trecutul nostru şi analizând lumea de astăzi, suntem convinşi că există numeroase motive pentru a crede în viitor. Astfel, sărbătorim această aniversare cu privirea orientată spre viitor şi spre inovaţie. Ne dorim ca în 2015 să vă împărtăşim din optimismul nostru,” afirmă Pierre-André de Chalendar, Preşedinte-Director General al Saint-Gobain.

 10830109_584216868375314_6232892395329817463_oAu început festivitățile!

Pe 9 ianuarie 2015, Pierre-André de Chalendar, Preşedinte-Director General al Saint-Gobain, a inaugurat în Shanghai festivităţile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes:

  • Pavilioane itinerante futuriste, deschise publicului, care vor prezenta capacitatea Grupului pentru inovaţie şi expertiza excepţională în materiale de construcţii. Acestea vor face un turneu mondial şi vor oferi vizitatorilor o experienţă senzorială şi artistică unică:
  • În Shanghai (China) în ianuarie
  • În São Paulo (Brazilia) în aprilie
  • În Philadelphia (SUA) în iunie
  • În Paris (Franţa) în octombrie

Pavilion Saint Gobain_create_-_creerPavilioanele futuriste din Shanghai, în care publicul interacționează direct cu inovația tehnologică

  • O expoziţie virtuală în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană) va fi lansată online în luna februarie. Cu peste 700 de documente de arhivă, Saint-Gobain va oferi tuturor oportunitatea de a-i explora sau redescoperi istoria printr-o serie de documente nepublicate până în momentul acesta. Expoziţia va permite vizitatorilor săi să exploreze o galerie de inovaţii ale habitatului, să descopere şase secţiuni organizate tematic (Transformarea materialelor; De la publicitate la marketing; Saint-Gobain în jurul lumii; Realizări importante, Spaţiul muncii; Guvernare corporativă şi Cultură) şi să experimenteze, datorită unei reconstrucţii spectaculoase în 3D a Manufacture des Glaces, lucrări din oglinzi specifice perioadei Revoluţiei Franceze. Vizitatorii vor putea, de asemenea, să contribuie la această expoziţie prin adăugarea pe site a propriilor documente şi experienţe personale.

03.reconstitution_3d_defournement_cuvette_csaint-gobainRecrearea 3D a începuturilor producției Saint-Gobain

  • O carte aniversară, conectată la expoziţia virtuală prin coduri QR şi tradusă în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană), va fi publicată de Editura Albin Michel în primăvară. Această carte face o incursiune în trecutul şi prezentul companiei şi va oferi o şansă unică de a afla mai multe despre Saint-Gobain într-o manieră diferită, interactivă.

Pavilion Saint Gobain_from_left_to_right_see_-_voir_color_-_colorer

  • Jocul World 350, disponibil gratuit din primăvară pentru smartphone-uri şi tablete. World 350 va permite jucătorilor să-şi testeze abilităţile digitale şi să-şi provoace prietenii şi familiile să intre într-o lume neobişnuită, unde se vor întâlni subtil cu Saint-Gobain. Sarcina lor va fi să construiască locuinţe pe planeta World 350.
  • O zi aniversară care va fi sărbătorită de toţi angajaţii Grupului la nivel mondial, pe 15 octombrie. Aceasta va marca legăturile puternice între toţi angajaţii Saint-Gobain.

“Împărtășim bucuria acestei aniversări alături de colegii noștri din Grup și suntem mândri că facem parte dintr-o companie în care tradiția și inovația merg împreună. Grupul Saint-Gobain din România va organiza și la nivel local evenimente aniversare menite să puncteze sărbătorirea celor 350 de ani de existență pe piața mondială.” a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain în România.

Pavilion Saint Gobain_listen_-_ecouter_0Un alt pavilion din Shanghai, care va călători până în octombrie și va oferi publicului experinețe senzoriale, artistice.

 Cum arată cei 350 de ani de istorie, pe parcursul a 5 secole de inovație

Istoria Saint-Gobain este marcată de o mişcare permanentă spre diversificare şi concentrare. În ciuda acestui lucru, Grupul este special prin faptul că şi-a menţinut afacerea de bază – producţia de sticlă plată – chiar dacă acum aceasta reprezintă doar 11% din cifra de afaceri.

Alte aspecte distinctive includ tradiţia inovaţiei şi internaţionalizarea timpurie.

Secolul 17

Ludovic al XIV-lea, la îndemnul ministrului Colbert, a creat Manufacture Royale des Glaces, pentru a sfida supremaţia Veneţiei în producţia de oglinzi.

Secolul 18

Oglinzile au devenit la modă şi din ce în ce mai accesibile. Beneficiind de comenzi regale și private, fabrica, cu peste 1.000 de angajaţi, s-a modernizat şi s-a bucurat de prosperitate pe parcursul întregului secol.

Secolul 19

Confruntându-se cu o competiţie internaţională puternică, Saint-Gobain şi-a diversificat producţia şi în zona chimicalelor. Până la sfârşitul secolului, afacerea a fost împărţită în mod egal între chimicale şi producţie de sticlă. Fabrica a beneficiat de o creştere rapidă într-o nouă zonă de arhitectură bazată pe fier şi oţel, în principal pentru clădiri publice mari: pieţe, gări, arcade, etc.

Secolul 20

Până acum, Saint-Gobain şi-a îndreptat atenţia spre toate tipurile de produse din sticlă (ambalaje din sticlă, sticlă optică, fibră de sticlă etc). Revoluţia automobilelor şi arhitectura modernă cu întinderile sale vaste de suprafeţe netede au oferit companiei noi pieţe de desfacere. În 1970, Saint-Gobain a fuzionat cu producătorul de conducte din fontă Pont-à-Mousson. Acest fapt a condus spre un nou stil de management, naţionalizarea (1982), urmată de privatizare (1986), eforturi crescute în cercetare, implantarea în noi ţări şi o perioadă de cesiuni şi achiziţii. Achiziţii majore au inclus Norton în 1990, care a poziţionat Saint-Gobain în zona materialelor high-tech (materiale abrazive, ceramică şi plastic). Achiziţia Poliet (Point.P, Lapeyre şi Weber) în 1996 a permis companiei să intre în distribuţia materialelor de construcţii (45% din cifra de afaceri pe anul 2013).

Secolul 21

Saint-Gobain şi-a concentrat strategia pe habitatul durabil în timp ce a continuat să servească numeroase pieţe industriale. Sprijinit de numeroasele situri din întreaga lume, Grupul continuă să crească în ţările în curs de dezvoltare şi să facă achiziţii semnificative pentru a-şi extinde distribuţia de materiale de construcţii în Europa şi pentru a-şi completa portofoliul de produse (achiziţia British Plaster Board în 2005 – ipsos şi plăci de gips-carton – şi Maxit în 2007 – mortare industriale).

pavillon-ok

Despre SAINT-GOBAIN

Cu vânzări de 42 miliarde de Euro în 2013, Saint-Gobain operează în 64 de ţări şi are aproximativ 190.000 de angajaţi. 

În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava.

Pentru mai multe detalii, vezi www.saint-gobain.ro şi pagina de facebook.

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our BlogVisit Our BlogVisit Our Blog