Saint-Gobain te introduce în cei 350 de ani de istorie ai companiei printr-o expoziție virtuală impresionantă
Vă spuneam la începutul anului că în 2015 vom fi martorii unor evenimente foarte importante marca Saint-Gobain, cu ocazia împlinirii a 350 de ani de către companie. Aniversarea a început pe data de 9 ianuarie în Shanghai (China) şi se va încheia în luna octombrie, în Paris (Franţa). Iar evenimentele festive, programate în mai multe orașe ale lumii, îmbină recrearea istoriei în prezent cu cele mai recente inovații tehnologice. Pavilionul aniversar Saint-Gobain din Shanghai. Mai multe imagini aici. În același registru se înscrie și cea mai recentă lansare “#SaintGobain350: expoziţia virtuală”, care pur și simplu te conectează cu istoria de 350 de ani a companiei prin cele peste 700 de documente de arhivă. Călătoria în timp începe aici: www.saint-gobain350years.com. Apreciem platforma expoziției datorită interactivității și a racordării extraordinare la tehnologiile contemporane de care dă dovadă brandul Saint-Gobain. Sunt puține branduri care se pot mândri cu o astfel de istorie și care reușesc să te introducă în ea firesc, să-ți stârnească curiozitatea despre evoluția lor în toate aspectele – transformări ce coincid cu evoluția producției industriale, evoluția tendințelor în arhitectură și cultură corporatistă la nivel internațional. Am putut “călători” prin Fabrica de Oglinzi din Saint-Gobain de la sfârșitul secolului XVIII, am văzut locuințele celor care munceau atunci în fabrică, am văzut ce înseamna să produci sticlă acum peste 300 de ani, care erau etapele, cum a evoluat arhitectura clădirilor din 1665 până azi etc. Totul îți este explicat live, în 5 limbi: franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană, pe măsură ce descoperi galeriile și materialele video. Secțiunile expoziției virtuale #SaintGobain350 sunt:
Expoziţia aduce un omagiu istoriei companiei şi a transformărilor sale, începând din 1665 Istoria companiei Saint-Gobain începe în 1665, când Regele Ludovic al XIV-lea a semnat documentele oficiale, creând Manufacture royale des glaces de miroirs. Această iniţiativă a reflectat politica economică a lui Jean-Baptiste Colbert, Ministrul de Finanţe al Regelui, care voia să concureze cu Veneţia pe piaţa europeană de oglinzi. Realizarea supremă a acelei perioade a fost reprezentată de producerea oglinzilor care decorează faimoasa Sală a Oglinzilor din Palatul Versailles. Saint-Gobain a intrat atunci în istoria Franţei. Au urmat perioade succesive de diversificare şi concentrare, construind Saint-Gobain aşa cum este astăzi, o companie care şi-a menţinut afacerea de bază, dar care, de asemenea, şi-a diversificat considerabil portofoliul de produse, devenind liderul mondial în soluții pentru habitat. Aceste schimbări au fost însoţite de un puternic angajament de internaţionalizare. Saint-Gobain a cucerit în mod constant noi piețe mondiale. Astăzi, are o prezenţă industrială în 64 de ţări. Cele 357 de oglinzi ale Palatului Versailles realizate de Saint-Gobain Saint-Gobain: o identitate construită de propria istorie Saint-Gobain a fost un pionier în domeniul istoriei afacerilor în Franţa. Compania şi-a fondat propriul departament de arhivă în 1974 pentru a conserva şi a folosi în cel mai bun scop documentele moştenite, dar şi pentru a încuraja crearea unei culturi corporatiste împărtăşite, după fuziunea dintre Saint-Gobain şi Pont-à-Mousson în 1970. Stabilit în Blois din 1979, acest centru de arhivare a constituit o sursă de inspirație pentru mulţi istorici şi este principala sursă de documentare pentru expoziţia virtuală. Expoziţia, disponibilă în întregime online, cuprinde peste 700 de documente, într-o varietate de formate (documente de arhivă, fotografii, filme, obiecte etc.). Majoritatea au fost selectate din arhiva companiei Saint-Gobain, dar unele documente provin şi din arhive publice, din Librăria Naţională a Franţei BnF sau din colecţii private. Selecţia şi contextualizarea acestor 700 de documente reprezintă rezultatul unei cercetări amănunţite. “Am făcut unele descoperiri extraordinare, mai ales în colecţia audiovizuală, pe care doream să o prezentăm întrucât o mare parte dintre ele nu au fost niciodată expuse,” explică Marie de Laubier, Director de Relaţii Generale la Saint‑Gobain şi Director al publicaţiei expoziţiei, şi Anne Alonzo, Curator al Expoziţiei.
Expoziția este îmbogățită în fiecare zi de utilizatori Pentru a transcrie cu exactitate istoria Companiei, Saint-Gobain a optat ca expoziţia să fie deschisă contribuţiilor externe. Foştii şi actualii angajaţi şi oricine deţine informaţii şi documente le poate încărca pe site-ul expoziţiei. Scopul este obţinerea diferitelor perspective asupra istoriei companiei Saint-Gobain – de la cele mai apropiate, la cele mai îndepărtate. Această operaţiune constituie, de asemenea, o modalitate de a aduna documente pentru arhivele Companiei. Pentru a contribui, utilizatorii accesează secţiunea “Împărtăşeşte-ţi amintirile şi documentele.” Livrarea produselor Saint-Gobain a fost întotdeauna realizată în condiții de maximă siguranță Saint-Gobain lucrează din toamna anului 2013 la pregătirea expoziției. Desingul platformei virtuale poartă semnătura Mazedia, agenţie din Franţa specializată în design şi creaţie multimedia culturală şi pentru patrimoniu. Despre Saint – Gobain În 2015, Saint-Gobain celebrează cea de-a 350-a aniversare, 350 de motive pentru a crede în viitor. Cu o vastă experienţă şi capacitate de inovaţie, Saint-Gobain, lider mondial în domeniul habitatului şi al materialelor de construcţii creează, produce şi distribuie materiale de construcţii performante, oferind soluţii inovatoare provocărilor critice ale prezentului: dezvoltare economică durabilă, eficienţă energetică şi protecţia mediului înconjurător. Cu vânzări de 41 miliarde de Euro în 2014, Saint-Gobain operează în 64 de ţări şi are aproximativ 180.000 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii despre Saint-Gobain, vizitaţi www.saint-gobain.com şi accesaţi contul de twitter @saintgobain. În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava. Pentru mai multe amănunte, vizitaţi: www.saint-gobain.ro şi accesaţi contul de Facebook Saint-Gobain Romania. Fotografii: prin www.saint-gobain350years.com. |