Ne răcorim cu meniul de vară Ana Baking Co.
Vara rimează cu vacanța, vacanța cu desfătarea, desfătarea cu poftele, iar căldura cu… răcoarea. Știți cum e, așa cum nu te poți abține în vacanță de la câte un “treat”, faptul că petrecem suficiente zile de vară în oraș cere o compensație, de cele mai multe ori dulce și răcoroasă. 🙂 Dar, ca să păstrăm limitele unei diete sănătoase, am găsit la Ana Baking Co. suficiente gustări – de la smoothie-uri, la băuturi reci pe bază de cafea și salate – care să răcorească zilele urbane, fie ele la birou sau în plimbările de weekend. Așa că am zis să vă facem poftă cu meniul lor de vară. Smoothie-uri de fructe și legume cu iaurturi. Sau, în loc de iaurt, cu lapte ori lapte de soia. Poți alege nuci, granola sau chia ca extra toppings. La începutul anului vă povesteam despre noul concept ANA PAN, dezvoltat prin Ana Baking Co., cafeneaua care te așteaptă în pauza de birou, în weekend sau la întâlnirile din cursul săptămânii cu produse fresh de patiserie, cofetărie și super cafea, alături de feluri ușoare de mâncare – toate „on-the-go” sau de savurat în decorul cu accente new-yorkeze. Între timp, am mai tot trecut pe la Ana Baking Co., iar la ediția din mai a Made in RO – Târg de design românesc, bunătățile lor au conturat cafeneaua pop-up care ne-a delectat tot weekend-ul. Ținem minte că am mâncat multe tarte cu vișine atunci – fără zahăr, să ne înțelegem 🙂 -, brioșe și croissante proaspete la cafeaua de dimineață. Cafeneaua pop-up Ana Baking Co. la Made in RO – Târg de design românesc, ediția de mai. Ca să ne updatăm amintirile, revenim la meniul de vară. Apropo de amintiri, două noi gustări ne-au readus aproape savoarea vacanțelor la bunici, când desertul se pregătea rapid și venea înmiresmat de fructele din grădină sau dulcețurile din cămară. Friganele (sus) și clătite (jos) = gustul copilăriei! Ca să fie și mai în spiritul verii, alătură-le o băutură rece, pe bază de cafea. Cu noile preparate din meniul de vară vă vom mai tot tenta. Însă pentru că Ana Baking Co. este un nou concept în plină dezvoltare, am stat mai mult de vorbă cu Alexandra Copos de Prada despre direcțiile prin care cafeneaua – bistro va fi tot mai “în drumul” bucureștenilor și nu numai. Alexandra Copos de Prada, CEO& Chairwoman of the Board ANA PAN & Ana Hotels. Designist: Este Ana Baking Co. și un rebranding al grupului ANA PAN? Alexandra Copos: ANA Baking Co. reprezintă noul concept upmarket lansat de ANA PAN în toamna lui 2014. Sărbătorim astfel 25 de ani de ANA PAN împreună cu bucureştenii prin acest nou concept. ANA Baking Co. vine în întâmpinarea celor care trăiesc în viteză, care caută varietatea, calitatea şi prospeţimea. Am gândit acest spaţiu ca un mix creativ de cafenea, patiserie şi mini-bistro. Aici poţi găsi atât reţetele tradiţionale de dulce şi sărat cu care ANA PAN i-a obişnuit pe clienţii săi de 25 de ani, cât şi o reinterpretare a unor preparate de brunch dezvoltate de Executive Chef Ashlie Dias, de la Crowne Plaza şi Citronelle. Am dorit să ne îndepărtăm de ideea tipică de cofetărie bucureşteană, puţin rece şi impersonală, fără mari schimbări în design în ultimii 25 de ani. Am creat astfel o atmosferă relaxată şi caldă; am definit un spaţiu care să conducă instinctiv clienţii spre a se servi singuri de la coffee & food bar. Designul interior este un mix de rustic și industrial, cu accente de ceramică ce imită cărămida, dar şi de lemn în combinaţie cu metal. Multe elemente, cum sunt plăcile ceramice de pe pereţi şi corpurile de iluminat, sunt special personalizate pentru acest concept şi spaţiu. Smoothieul Green Goodess, cu avocado, banane și baby spinachCookie Burger marca ANA Baking Co., cu înghețată de vanilie și biscuiți crocanți. Unde îți place să ieși în București, ce simțeai că lipsește? Și cum ai îmbinat feedback-ul local cu pasiunea pentru locurile experimentate în călătorii, pe care ți le doreai mai aproape? ANA Baking Co. a pornit de la ideea de a veni cu un nou concept pe o piaţă în care se simţea nevoia de a socializa mai mult în oraş decât acasă. În Bucureşti oferta de cafenele şi locuri cu o atmosfera frumoasă, relaxantă, călduroasă, dar pentru nefumători, este încă foarte redusă. Mi-am imaginat o cafenea exact pe gustul meu. Inspiraţia a venit din toate colţurile lumii – de la cafenele şi bistro-uri din New York, Boston, Philadelphia, în stilul american de coffee shops; până la cafenele din Europa, în principal din Londra, Paris şi Viena; cât şi din Asia – Hong Kong şi Tokyo. Weggie Wrap, noul wrap vegetarian cu hummus, avocado, roșii, castravete și salată Iceberg. De ce totuși New York-ul? Care este firul roșu sau sentimentul, atmosfera pe care ai vrut să le aduci la ANA Baking Co.? Bucureştiul este deja o metropolă – nu la nivelul New Yorkului sau a Londrei, însă avem zone deosebite care mă încântă de fiecare dată când le descopăr. Am ales New York-ul pentru că am locuit acolo trei ani, pe lângă alţi şapte ani petrecuţi în America. Ceea ce vrem să redăm la ANA Baking Co. este acea atmosferă relaxată specifică New York-ului, în care clienţii se pot exprima liber, firesc. Denumirea cafenelei a pornit mai întâi de la dorinţa de a păstra numele Ana, fiind un nume cunoscut şi apreciat în Bucureşti prin succesul ANA PAN din ultimii 25 de ani. „Baking Company” reprezintă identificarea conceptului cu unul de patiserie – bistro, un loc unic, modern şi creativ. Salată cu quinoa organică, roșii, ardei, multe legume și cuburi de brânză.Salată de orz cu legume de sezon În ce alte orașe din țară urmează să fie implementat curând conceptul ANA Baking Co.? ANA Baking Co. este un concept pe care dorim să-l dezvoltăm în marile centre urbane din ţară, cât şi din străinătate. Dorim să deschidem alte 3-4 locaţii în Bucureşti, urmând să continuăm cu Braşovul în anul ce vine. Cu siguranţă ANA Baking Co. este în continuă rafinare. Am introdus de curând un meniu mai extins de fresh food, sub conceptul de Brunch All Day, unde vom gusta pancakes americane, French Toast, ouă în diferite forme cât şi o selecţie limitată de paste integrale. Dezvoltăm, de asemenea, şi o linie pentru cei vegetarieni şi raw vegani. Iaurt cu fructe proaspete, ovăz și granola. Un super desert sănătos. Cum se îmbină localul/tradiționalul cu internaționalul în meniul ANA Baking Co.? Sau, altfel spus, secretele bunătăților din familie cu experiența chef-ului Ashlie Dias? ANA PAN este brandul dezvoltat de mama mea, Cristiana, împreună cu mătuşa mea, Mariţa, şi alţi câţiva maeştri cofetari de renume din anii 1990, care lucraseră în anii ’80 la Capşa sau Scala, cele mai bune cofetării din Bucureşti în acea perioadă. Mariţa este persoana care direcționează în continuare echipele de cercetare & dezvoltare din cofetărie lansând noi produse reinterpretate în stil modern, însă cu o bază tradiţională. În acelaşi timp, avem echipe noi de colegi care, împreună cu Chef Ashlie Diaz şi cu maestra noastră, Veronica Anastasiade, concep produse noi săptămânal, fie pe segmentele de cofetărie, brutărie, patiserie, cât şi pe fresh food, o nouă arie pe care o dezvoltăm. Ecler cu fistic, vanilie, ciocolată sau cafea? 🙂 Cât de des apar noutăți în meniu și care este totuși constanta preparatelor ANA Baking Co.? Avem noutăţi săptămânal în cafenea, lucrând cu ingrediente de sezon, mai ales pentru partea de fresh food. Astfel, selecţia de supe se schimbă zilnic, testăm quiche-uri noi având în vedere popularitatea lor, iar noul meniu de Brunch All Day are deja mare succes. În jurul noului concept s-a adunat o echipă plină de viaţă, tânără şi foarte motivată, iar în ultimul an am dezvoltat un parteneriat cu Executive Chef Ashlie Dias. Echipa a testat zeci de produse de mâncare şi la fel de multe de patiserie, cofetărie şi îngheţată pentru a ajunge la aromele şi texturile ideale. Produsele ANA Baking Co. sunt proaspete, în mare parte preparate chiar pe Calea Dorobanţi, după reţete proprii ANA PAN, de către Elena și Raisa, colegele noastre care ne delectează în fiecare zi cu lucruri noi. Mâncarea este simplă, uşoară pentru orice tip de dietă sau stil de viaţă, însă delicioasă prin mixurile de ingrediente adeseori surprinzătoare. Multe produse sunt preparate în laboratorul propriu, după reţete testate ani de zile de maeştri brutari, patiseri şi cofetari. Se lucrează cu ingrediente naturale şi frişcă naturală, excepţionale calitativ, asigurând o gamă de produse extrem de variată. Odată cu lansarea ANA Baking Co., a fost lansat și magazinul online, care, în vremurile agitate și conectate la realitatea virtuală pe care le trăim, face ca bunătățile să fie la un click distanță de casă sau de birou. Care este feedback-ul de până acum pe acest segment? Magazinul online anapan.ro are deja un mare succes în rândul clienţilor corporatişti care apreciază simplitatea de a comanda online şi a primi produsele la birou, dar şi în rândul părinţilor care deja ne cunosc produsele şi astfel pot comanda mult mai ușor bunătățile pentru aniversările copiilor lor. În acelaşi timp, am început să primim şi comenzi online pentru torturi de nuntă, ceea ce mă bucură, ştiind că putem simplifica, măcar puţin, dificilul proces de wedding planning. Tort pentru nuntă, pregătit cu dragoste la Ana Pan Cu ce ne mai îmbie vara la ANA Baking Co.? Trebuie să ne vizitaţi pentru a descoperi. 🙂 Din culise, însă, pot spune că suntem în plin sezon de înghețată artizanală, pe care colega noastră Raisa o prepară în cafenea. Vă așteptăm cu arome de înghețată variate, torturi de îngheţată şi parfait, dar şi ghiaccioli şi îngheţată caldă. Așa vine la Ana Baking Co. înghețata pentru cei mici. 🙂 Spaghetti ABC, o rețetă de inspirație newyorkeză, cu carne de pui, sos de roșii și parmezan. Cum spuneam, vă poftim în vizită, pe Calea Dorobanților 134, la degustări fine. Fotografii: prin Ana Baking Co. |