Dacă vrei ca timpul tău să aibă design inclus, atunci alegi NOAH – ceasurile din lemn #madeinRO
Acum doi ani, când ne pregăteam pentru Made in RO – Playground edition, îți spuneam, căzute în admirație, că am descoperit singurul brand de design autohton care ne poate convinge să purtăm ceas la mână: NOAH. Asta pentru că cei doi creatori ai brandului, Ruben Perju și Iosif Harasemiuc, și echipa lor au reușit să dea timpul înapoi, prin întoarcerea la natură și prelucrarea lemnului, dar și înainte prin îmbinarea designului cu tehnologia. Doi ani și câteva ediții Made in RO mai târziu, stăm de vorbă cu Ruben și aflăm că ceasurile lor sunt rezistente la apă. Dar vrem să aflăm mai mult, inclusiv de unde vine lumina de pe chipurile lor :). Povestea NOAH a început într-o mansardă din Suceava, iar în prezent atinge o cifră de afaceri de sute de mii de euro. Cum ați construit afacerea şi cine sunt personajele principale? În spatele brandului NOAH am fost în primă fază noi, Ruben și Iosif, iar povestea noastră a început în iarna anului 2012, când Iosif tocmai terminase Facultatea de Geomatică, iar eu eram student în anul 5 la Facultatea de Arhitectură și Urbanism. Eu am o înclinație către design-ul de produs, iar Iosif este pasionat de tehnologie și research, așa că nu ne-a trebuit decât o scânteie ca să ni se nască visul de a dezvolta un brand de ceasuri de mână care să creeze produse excepționale atât din punct de vedere funcțional, cât și estetic. Cum ați reușit să măriți echipa? Multă lume se plânge că e greu să găsești oamenii potriviți. Ne place să credem că am construit un brand și un produs care se autopromovează, așa că nu a fost greu să găsim oamenii potriviți. Ne-au găsit ei pe noi. De exemplu, doi dintre colegii noștri sunt în echipa NOAH de când am mutat business-ul în Cluj-Napoca. Într-adevăr, procesul de instruire este complex, dar și frumos. Durează aproximativ 25-45 zile ca un coleg nou să devină stăpân pe procesul tehnologic, timp în care Iosif supraveghează fiecare etapă. Fără o echipă puternică nu poți construi un brand puternic, așa că lucrăm zilnic să creștem și să îmbunătățim dinamica din interiorul echipei NOAH. Știm că ceasurile NOAH nu se limitează la granițele României, ci au început să “călătorească” prin lume. Până unde au ajuns? Până în prezent, aproximativ 85% din unități au fost vândute în România, iar 15% Sunt rezistente la apă, sunt mai uşoare decât cele de metal şi, dacă ar putea opri şi timpul în loc, le-am putea numi ceasurile perfecte. Și un alt plus – preferatul nostru – este designul personalizat. Sigur aveți povești emoționante despre asta. NOAH este despre clientul nostru, așa că ne întâlnim foarte des cu solicitări ieșite din comun și asta ne bucură enorm. Am putea zice că în fiecare zi facem altceva: pe site-ul nostru există peste 30.000 de combinații de modele. Un alt client ne-a cerut să îi facem un ceas din același tip de materiale folosite la realizarea interiorului super-mașinii pe care tocmai și-o cumpărase. Cu alte cuvinte, să căutăm esența de lemn și pielea din catalogul mașinii. După ce am comandat mai multe tipuri de lemn și piele cu aceleași coduri ca în catalog, am mers în garajul clientului să testăm pe viu care se potrivesc mai bine cu interiorul mașinii. După aproximativ o lună de teste, am oferit clientului un ceas impecabil. Ne place să ne preocupăm în cele mai mici detalii de clienții noștri. O superstiție spune că numele pe care îl purtăm dictează într-o oarecare măsură parcursul nostru în viață. V-a purtat noroc numele biblic pe care îl poartă brandul vostru? 🙂 La NOAH totul are o poveste în spate. Suntem convinși că numele pe care l-am ales și asocierea cu personajul biblic are un impact puternic. Așa că brandul NOAH se aseamănă cu personajul Noe și calitățile lui, pe care ni le-am asumat: corectitudine, nebunia de a face ceva nou, verticalitate, determinare, chiar și inspirație divină. Ca urmare, am putea să asociem ceasurile pe care le creăm cu arca lui Noe și cu atributele ei: sunt realizate din lemn, se bazează pe inginerie avansată, sunt rezistente la apă și – surpriză – încă un pic de inspirație divină. Se spune că prietenia şi afacerile nu sunt întotdeauna un mix bun. Ce puteţi spune despre relaţia dintre voi? Ce fel de şefi sunteţi şi cum împărţiţi responsabilităţile? Suntem prieteni din copilărie. Provocările vin, însa ce facem noi este să discutăm despre ele și să le rezolvăm. Eu mă ocup de partea de vânzări, marketing și dezvoltare, iar Iosif se ocupă de producție, prototipare și de aspectele financiare. Este important ca într-o echipă să existe încredere și transparență. Iar noi le învățăm zilnic pe amândouă. Anul trecut, menţionaţi într-un interviu că vă doriţi ca în 2017 să triplaţi cifra de afaceri. Aţi îndeplinit acest obiectiv? Ce vă propuneţi pentru 2018? A fost un plan îndrăzneț: nu am reușit să triplăm cifrele din anul precedent, însă avem o creștere de 70%. În business nu întotdeauna reușești ce îți propui, dar contează foarte mult să continui să lucrezi pentru a-ți atinge targetul. Noi suntem foarte entuziasmați cu privire la anul 2018. Vom avea câteva mutări importante, iar targetul este să dublăm cifrele anului 2017. Cu ceasurile NOAH, dar și cu Ruben și Iosif, creatorii brandului, te vei întâlni la Made in RO, ediția #10, pe 16 & 17 decembrie, la NOUL Impact Hub Bucharest din Timpuri Noi Square – Splaiul Unirii 165, clădirea 2, etajul 1. La Timpuri NOI, spații NOI, colecții NOI, branduri NOI. Și, bineînțeles, NOAH. Fotografii ceasuri și portrete: prin NOAH |
Super idea! Eu sunt alergica la nickel, lemnul e o solutie excelenta!