Saint-Gobain împlinește 350 de ani și dă startul unui an festiv: aniversarea a început în Shanghai și se va încheia în octombrie la Paris
Anul acesta Saint-Gobain sărbătorește 350 de ani de existență și inovație continuă. Este un moment deosebit pe care Grupul îl marchează promovându-şi istoria, cu privirea îndreptată spre viitor, iar 2015 va fi un an plin de evenimente importante pentru companie, dar și pentru noi – publicul, pentru că vom interacționa cu expozițiile și evenimentele programate în mai multe orașe ale lumii. Cel mai inovativ mod pentru a exprima încrederea și optimismul în evoluția Saint-Gobain este însăși aniversarea, care a început pe data de 9 ianuarie în Shanghai (China) şi se va încheia în luna octombrie în Paris (Franţa). Iar evenimentele festive îmbină recrearea istoriei în prezent cu cele mai recente inovații tehnologice. Saint-Gobain: 350 de motive pentru a crede în viitor Încă de la înființarea sa, în anul 1665 de către regele Ludovic al XIV-lea şi Ministrul său de Finanţe, Jean-Baptiste Colbert, cea mai veche companie listată la bursa din Paris – CAC 40 index – s-a adaptat la schimbările globale şi a acceptat numeroasele provocări care s-au ivit de-a lungul timpului. Saint-Gobain priveşte permanent spre ziua de mâine şi ştie că există multe “motive pentru a crede în viitor”. Siguranța și încrederea vin din cei şase piloni ai strategiei sale şi valorile Grupului. O lume fără frontiere: De când a înființat prima unitate în afara Franţei, în Germania, în 1850, Saint-Gobain a evoluat la nivel internaţional ajungând astăzi să opereze în 64 de ţări. Habitatul durabil este accesibil: Saint-Gobain oferă produse și soluții inovatoare pentru a răspunde provocărilor fundamentale în domeniul habitatului, cu scopul de a-i reduce impactul asupra mediului, a îmbunătăţi eficienţa energetică şi confortul ocupanţilor. Inovaţia schimbă lumea: Saint-Gobain este una dintre cele mai inovative 100 de companii ale lumii. Inovaţia este inclusă în cursul istoric şi în identitatea companiei. Produsele Saint-Gobain contribuie la îmbunătăţirea habitatului şi a vieții de zi cu zi. Pavilionul aniversar Saint-Gobain din Shanghai. Mai multe imagini aici. Talentul este infinit: Puterea Grupului Saint-Gobain stă în angajaţii săi. Fiind uniţi datorită unor valori comune, în fiecare zi ei acceptă numeroase provocări, servind milioanele de clienţi ai Grupului. Habitatul pentru toţi este posibil: Saint-Gobain îşi ia angajamentul de a crea posibilităţi pentru toată lumea, inventând materiale adaptate pieţelor locale şi prin intermediul Fundaţiei Saint-Gobain Initiatives. Saint-Gobain a traversat timpurile şi a anticipat viitorul: Timp de 350 de ani, Grupul s-a reinventat continuu pentru a se adapta şi a sprijini schimbările lumii.
Pe 9 ianuarie 2015, Pierre-André de Chalendar, Preşedinte-Director General al Saint-Gobain, a inaugurat în Shanghai festivităţile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes:
Pavilioanele futuriste din Shanghai, în care publicul interacționează direct cu inovația tehnologică
Recrearea 3D a începuturilor producției Saint-Gobain
Un alt pavilion din Shanghai, care va călători până în octombrie și va oferi publicului experinețe senzoriale, artistice. Cum arată cei 350 de ani de istorie, pe parcursul a 5 secole de inovație Istoria Saint-Gobain este marcată de o mişcare permanentă spre diversificare şi concentrare. În ciuda acestui lucru, Grupul este special prin faptul că şi-a menţinut afacerea de bază – producţia de sticlă plată – chiar dacă acum aceasta reprezintă doar 11% din cifra de afaceri. Alte aspecte distinctive includ tradiţia inovaţiei şi internaţionalizarea timpurie. Secolul 17 Ludovic al XIV-lea, la îndemnul ministrului Colbert, a creat Manufacture Royale des Glaces, pentru a sfida supremaţia Veneţiei în producţia de oglinzi. Secolul 18 Oglinzile au devenit la modă şi din ce în ce mai accesibile. Beneficiind de comenzi regale și private, fabrica, cu peste 1.000 de angajaţi, s-a modernizat şi s-a bucurat de prosperitate pe parcursul întregului secol. Secolul 19 Confruntându-se cu o competiţie internaţională puternică, Saint-Gobain şi-a diversificat producţia şi în zona chimicalelor. Până la sfârşitul secolului, afacerea a fost împărţită în mod egal între chimicale şi producţie de sticlă. Fabrica a beneficiat de o creştere rapidă într-o nouă zonă de arhitectură bazată pe fier şi oţel, în principal pentru clădiri publice mari: pieţe, gări, arcade, etc. Secolul 20 Până acum, Saint-Gobain şi-a îndreptat atenţia spre toate tipurile de produse din sticlă (ambalaje din sticlă, sticlă optică, fibră de sticlă etc). Revoluţia automobilelor şi arhitectura modernă cu întinderile sale vaste de suprafeţe netede au oferit companiei noi pieţe de desfacere. În 1970, Saint-Gobain a fuzionat cu producătorul de conducte din fontă Pont-à-Mousson. Acest fapt a condus spre un nou stil de management, naţionalizarea (1982), urmată de privatizare (1986), eforturi crescute în cercetare, implantarea în noi ţări şi o perioadă de cesiuni şi achiziţii. Achiziţii majore au inclus Norton în 1990, care a poziţionat Saint-Gobain în zona materialelor high-tech (materiale abrazive, ceramică şi plastic). Achiziţia Poliet (Point.P, Lapeyre şi Weber) în 1996 a permis companiei să intre în distribuţia materialelor de construcţii (45% din cifra de afaceri pe anul 2013). Secolul 21 Saint-Gobain şi-a concentrat strategia pe habitatul durabil în timp ce a continuat să servească numeroase pieţe industriale. Sprijinit de numeroasele situri din întreaga lume, Grupul continuă să crească în ţările în curs de dezvoltare şi să facă achiziţii semnificative pentru a-şi extinde distribuţia de materiale de construcţii în Europa şi pentru a-şi completa portofoliul de produse (achiziţia British Plaster Board în 2005 – ipsos şi plăci de gips-carton – şi Maxit în 2007 – mortare industriale). Despre SAINT-GOBAIN Cu vânzări de 42 miliarde de Euro în 2013, Saint-Gobain operează în 64 de ţări şi are aproximativ 190.000 de angajaţi. În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava. Pentru mai multe detalii, vezi www.saint-gobain.ro şi pagina de facebook. |