Cum ar fi ca România să aibă o culoare a ei, în fiecare an, iar tu să te implici în alegerea ei?

Punem pariu că ai auzit de Pantone Color of the Year. Știi cum e în perioada aceea, de sfârșit sau început de an, când toate wall-urile se umplu de moodboard-uri și când Facebook și Instagram mustesc de una și aceeași culoare :). În 2017 este Greenery, dar în 2016 a fost Rose Quartz & Serenity, iar în 2015 a fost Marsala. Și, uite așa, întreaga lume a designului (și nu numai) începe să comunice prin limbajul culorilor, care dictează trenduri, conturează concepte și schimbă perspective.

Culoarea devine un mijloc de comunicare între designer și producător, între retailer și client, între casele de modă și revistele de lifestyle. Ne amintim expoziția din 2014 a designerilor români de produs de la CID Grup, când toate obiectele create erau mov. Mov am zis? Scuze, Radiant Orchid. 🙂

Dar cum ar fi ca România să aibă o culoare a ei în fiecare an? Aceasta este întrebarea pe care și-a pus-o prin februarie-martie brandul românesc Policolor, cu peste 50 de ani de experiență în universul culorilor și în transformarea acestora în lacuri și vopsele.

Mai presus de diferenţele dintre urban şi rural, dintre local și internațional sau multinaţional, românii caută şi au tot mai mare nevoie de sursele de identitate şi punţile care îi unesc, fără a-i aşeza în disonanţă cu alte țări europene, ci tocmai pentru a-şi cunoaște şi recunoaşte public personalitatea distinctă. Și de ce nu ar contribui și tonurile de culoare la această introspecție identitară?

Nu este prima oară când Policolor se implică în acțiuni artistice, menite să redea culoarea prin artă și design. Vă amintiți că, încă de anul trecut, vapoarele orașului Constanța arată cu totul altfel?

Discuții aprinse. Da, avem multe mese, fiecare echipă cu masa ei 🙂 

Inițiativa de a găsi Culoarea Anului 2018 în România a făcut ceva vâlvă în redacție atunci când Policolor ne-a propus să ne implicăm în proiectul lor pilot. Au urmat brainstorming-uri, întâlniri, prezentări, mailuri, telefoane. Și apoi o scurtă pauză de vară. Concluzia: nu doar vom documenta întregul proces, ci vă vom implica și pe voi, iubitorii și pasionații de culoare, în universul culorilor. O să afli detaliile pe parcurs, dar ține minte că vei putea vota Culoarea Anului 2018 în România. 🙂

Cum s-a derulat întregul proces? Creativitatea şi profesionalismul designerilor şi arhitecţilor din România au creat deja o identitate estetică specifică acestui spaţiu geografic. Această identitate poate influenţa tendinţele internaţionale prin adaptarea la spaţiul cultural, istoric şi social şi generarea trendurilor la nivel naţional, inclusiv prin Culoarea anului în România. Proiectul nu îşi propune să fie unul de natură comercială, statistică sau pedagogică, ci unul care stârneşte imaginaţia şi implicarea comunităţii în design.

Conversații în echipă: arh. Eduard Baicu și designerul Irina Neacșu

Așa că am coagulat un board creativ, format din 4 echipe de arhitecți, designeri de interior și designeri de produs, care au adus propria viziune despre ceea ce poate fi culoarea anului 2018 în România, ţinând cont de specificul cultural, istoric şi personalitatea comunităţii căreia i se adresează. Fiecare echipă de creativi a compus un moodboard care le fundamentează selecţia culorii, iar în final toate cele 4 moodboard-uri, dupa ce le vom prezenta aici, pe designist.ro, vor intra în linie dreaptă, iar tu vei putea vota moodboard-ul preferat și, implicit, Culoarea Anului 2018 în România.

Meet up la Simbio

Pe cine am ales în board-ul creativ și de ce? Am făcut o selecție cu unii dintre cei mai activi, talentați și consecvenți arhitecți și designeri ai momentului, în România. Cu majoritatea avem colaborări de durată, ceea ce a contribuit la dinamica grupului. 🙂 Așa e, am fost un pic subiectivi, dar am ținut cont de criterii precum calitatea și vizibilitatea proiectelor lor, dar și de implicarea lor în alte acțiuni din aria industriilor creative. Le mulțumim tuturor pentru dedicarea și deschiderea cu care au abordat activitățile de creație. Last but not least, le mulțumim și pentru că, în timpul întâlnirilor, biroul nostru a fost mai luminos, mai viu și mai colorat datorită lor. 🙂

Echipa 1: Maria Burachu, designer de produs | Martine Claessens, designer de interior
Echipa 2: Andrei Butușină, arhitect (CRAFTR) | Eliza Yokina, arhitect (SYAA – Cumulus)
Echipa 3: Phenomena Laboratory (prin arhitect Eduard Baicu și arhitect Ion Mândrișcanu) | Irina Neacșu, arhitect, designer de interior și de produs
Echipa 4: Hamid Nikola Katrib, designer de interior | Noha Nicolescu – designer de bijuterie și arhitect

Arh. Ion Mândrișcanu (Phenomena Laboratory) ne prezintă propunerea

Rămâi pe recepție, pentru că în fiecare săptămână îți vom face cunoștință, rând pe rând, cu fiecare echipă și propunerea sa pentru Culoarea Anului 2018 în România.

Fotografiile noastre: Cristina Cepraga
Fotografii ilustrative: unsplash.com

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our BlogVisit Our BlogVisit Our Blog