Super package design: paste cu o coafură excelentă
Nu suntem mari pasionați ai cumpărăturilor și supermarket-urilor, dar știm exact cum ar arăta magazinul ideal pentru noi: cu package design și branding la loc de cinste – nu degeaba Made in RO-ul nostru are un întreg #CartierFood dedicat package design-ului isteț, creativ și cu gust 🙂 . Inspirația noastră de azi, însă, are o origine internațională: un produs italian cu un packaging rusesc și un palmares care cuprinde Golden A’ Design Award – pastele Good Hair Day, cu branding semnat de designerul Nikita Konkin (agenția Nikita). Cutiile cu fereastră plastifiată, prin care se văd onduleurile (sau șuvițele perfect drepte) specifice tipurilor diferite de paste italiene și care înconjoară o figură feminină, au fost inspirate, de fapt, de…dragoste: Konkin a mărturisit că în perioada în care a lucrat la acest proiect era îndrăgostit și că a ajuns intuitiv la această soluție.
Branding de România Ne întoarcem, totuși, în industriile creative românești și îți reamintim de două dintre proiectele de branding cel puțin la fel de șugubețe și simpatice, născocite de minți românești în ultimii ani. Primul pe listă: Pickle the First al prietenilor de la Storience (Adriana Liuțe, Ștefan Liuțe, Sabina Frățilă, Ovidiu Pop). Da, branding pentru murături! Mai precis, pentru Murat întâiul, un brand direcționat către milionul de români din Spania, cărora le reamintește și de istoria de acasă (prin sonoritatea otomană), și de bunătățile de acasă – prin sloganul “murături cuceritoare”, un inside joke care duce cu gândul și la Imperiul Otoman, și la gustul superior tuturor celorlalte murături de pe piață 🙂 . Dacă Murat întâiul mizează pe ludic și umor în package design, Minima Moralia, proiect semnat de agenția Brandient, înseamnă discursul vizual al profunzimilor. Creative director-ul Cristian Paul a primit ajutorul fotografilor Michael Shindler, Alex Timmermans și Bernt Nielsen și a mers pe puterea ambrotipiilor (tehnică de fotografiere care provine de la jumătatea secolului al XIX-lea) ca să personifice șase valori fundamentale care compun esența brandului: onoare, recunoștință, dedicare, speranță, sinceritate, respect. Fotografii: prin brandurile și agențiile menționate |