Carter Gear: acest James Bond al genților Made in RO

Tot urmărind aparițiile în materie de fashion (deh, nu ne putem abține) am dat peste Carter Gear și tocmai ne pregăteam să exclamăm “wow, cât de faine sunt gențile asta, oare pot fi comandate și la noi?”. Citim mai cu atenție pagina de facebook și, surpriză, vedem că sunt create în România. Ne repliem, intrăm pe site – cartergear.com – și ne dăm seama că trebuie să vorbim cu Paul Stet, creatorul lor. Nu am ajuns în Timișoara, dar am povestit de câteva ori cu Paul, cât să dăm mai departe experiența descoperirii celor mai cool genți de piele din RO, zicem noi.

CarterGear_tablet-holster-classic_5754-1920

CarterG_Ana_5786-1920În paranteză fie spus, gențile Carter Gear sunt mai cunoscute în Vestul Europei decât la noi. Au apărut deja în Vogue, au fost premiate în cadrul A’ Design Award & Competition, una dintre cele mai mari competiții de design din lume. Iar experiența de design a lui Paul, în design industrial mai exact, a trecut, până la manufactura din piele, prin mai multe continente: începând cu Thailanda și ajungând la Londra. Pe noi ne-a cam lăsat fără cuvinte, așadar îi dăm lui cuvântul să vă povestească ce a făcut în ultimii 5 ani.

Paul-Stet-3413-1Paul Stet – creatorul Carter Gear

În 2011 am plecat în Thailanda, să lucrez la un studio de design industrial, Cerebrum Design. Iniţial am plănuit să fiu acolo trei luni, cât permitea viza, dar mi s-a părut că trei luni au zburat prea repede şi am decis să mai rămân. Au apărut nişte proiecte interesante între timp, printre care şi design auto de interior la VW, pentru piaţa din Thailanda, şi am vrut să câştig experienţă. A fost un an și jumătate în care am învăţat foarte multe despre tehnologii şi producţie, am avut prilejul să mă calibrez şi cu modul de abordare a firmelor de consultanţă în design.

Am fost norocos să lucrez pe câteva proiecte cu NICE ltd, care pe atunci căutau să-şi deschidă birou şi în Thailanda – practic, a fost prima dată când am lucrat pe design de packaging. În rest, proiectarea de carcase pentru electronice era la ordinea zilei, branduri de care nici nu am auzit lansau tablete şi telefoane cu o viteză de câteva luni. Trebuia generate concepte “pe bandă”, nici nu prea aveam timp să rafinăm vreunul, piaţa asiatică e ca un balaur ce înghite device-uri. A fost un boom de dezvoltare a telefoanelor mobile, ţin minte că prin 2011, la început, în companie încă se proiectau telefoane cu butoane. Prin 2012 nu am mai avut decât unul, restul erau cu touch, se produceau aproximativ 6-8 pe an, eu am apucat să fac vreo 2. Printre clienţii mai cunoscuţi i-am avut pe Verifone şi Logitech – a fost interesant să găsesc în Europa, un an mai târziu, un mouse la care am apucat să lucrez puţin în acea perioadă.

Următoarea experienţă a fost în toamna lui 2012, când am plecat în Londra să lucrez pentru And Design, care dezvoltă brandurile proprii Uutensil şi Litecup, dar fac consultanţă şi pentru alte branduri, de exemplu Atomic. Aici lucrurile au decurs altfel decât în Asia, nu mai lucram contra cronometru, practic dezvoltam produsele proprii în mare parte, iar accentul era pus pe ergonomie şi funcţionalitate. Dacă era nevoie să prototipăm de 10 ori, prototipam de 10 ori. O mare parte din munca mea acolo a fost dedicată şi dezvoltării de echipamente sport şi sunt destul de mândru că am lucrat la un nou sistem de protecţie care a trecut testele de impact, a fost cel mai dificil lucru pe care l-am făcut acolo. Cu And Design încă am proiecte interesante deşi acum sunt în ţară.

CarterGear__RenaissanceSgraffito-1920 CarterGear_VL_back CarterGear-tablet-holster-iphone-wallet-passport-1920

Și totuși cum a ajuns un designer cu atât de multă experiență în proiectare industrială să creeze accesorii fashion din piele?

“Totul a început cu o necesitate, pe care am avut-o prin 2013 – voiam să găsesc o modalitate comodă şi sigură de a purta cu mine o tabletă de 8 inchi şi eventual câteva obiecte mici, un fel de geantă care să nu mă incomodeze, să o pot folosi în metrou, în autobuz, pe bicicletă chiar, ceva versatil. Ideea mi-a venit de la tocurile de pistol din filmele poliţiste. Tocmai îmi luasem o pereche de bretele şi nu am ezitat să le tai şi să fac sistemul de prindere, care pe atunci arăta diferit de cum e acum. De fapt, totul arăta diferit, pielea ca material a venit mai pe urmă, când mi-am dat seama ce gen de produs ar trebui să fac – masculin, durabil, premium.”, ne-a spus Paul.

Anca-and-her-bike-with-black-tablet-holster-1920 CarterGear_on a lunch break-3794-1920 CarterGear-using tablet_1280 guy with black tablet holster reading a tablet-1280

Brandul Carter Gear a fost creat în 2015, iar promovarea produselor s-a orientat către zonele de unde vin cele mai multe comenzi: Europa de Vest, America de Nord și Japonia. În afara pieselor metalice, totul este fabricat în țară, inclusiv matrițele de tăiere:

“Cred că m-am încăpăţânat puţin dorind să ţin totul local, a fost destul de dificil să găsesc materialele potrivite şi să obţin stocuri pentru serii mici, în condiţiile în care e foarte tentant să iei marfa din China.

De manufactura propriu-zisă se ocupă un maestru pielar specializat în creația de pantofi. Cusăturile la bretele, de asemenea, sunt realizate de un fashion designer – Ana Marchetanu. E o muncă în echipă.”, spune Paul.

Carter-stamping-on-vegetable-tanned-leather_1920 CarterGear_1787_1920 CarterGear_1861_1024 CarterGear-tablet-case-and-iPadmini-overhead-1920

Cum vedem noi gențile Carter Gear? Asortate unei Vespa, unei plimbări cu bicicleta și ieșirilor casual în oraș sau din oraș, când nu merge o borsetă, ci o geantă stylish, ca un toc de pistol, ce abia se vede de sub sacou. Dar și când îl dai jos, începe spectacolul fashion, unde mai pui că bretelele sunt the new black.

CarterGear gray-under the jacket_2034-1920

CarterGear gray-under the jacket CarterGear_GL_back_open_1024 guy-with-tablet-holster-from-back-1280

Pot fi comandate prin shop-ul online.

Fotografii: prin Carter Gear

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed