Ce vrăji cu materiale a mai făcut Benjamin Hubert?
Dacă vreun corp de iluminat dintr-un material mai neobişnuit (beton, marmură, poliester, plută) îţi atrage atenţia, e foarte probabil ca designul lui să fie semnat de Benjamin Hubert. Designerul britanic nu are decât 28 de ani, iar dacă ar fi să vorbim despre premiile obţinute şi colaborările cu branduri mari ar ieşi o listă atât de lungă, încât mai bine amintim recenta sa colecţie pentru De La Espada (v-am vorbit despre ea aici) şi continuăm cu noutăţile acestui an, lansate la Salonul de la Milano. Heavy Lights, cu abajururi din beton, pentru Decode Heavy lămpi de birou. Greu de crezut că betonul poate arăta atât de… fin. Şi totuşi arată! Abordările lui “extravagant” industriale nu se rezumă doar la corpuri de iluminat. Pentru că este “material driven”, Benjamin îşi proiectează curiozităţile şi inovaţiile cu materialele industriale asupra mobilierului sau micilor obiecte cotidiene (ceasuri, genţi). Scaune din piele folosită în industria auto, împletită acum pe o structură din lemn, masă al cărei picior e stabilizat cu bile din balast de granit sunt doar câteva exemple. Însă anul acesta, creaţiile sale out of the box au venit cu un touch mai diafan, mai degrabă fashion, decât industrial. Garment reprezintă prima sa colaborare cu brandul Cappellini, dar şi prima încercare de a îmbrăca la propriu un scaun. Garment se inspiră din fashion şi transmite naturaleţea îmbrăcării unui model, firescul cutelor… unei piese de mobilier. “Tapiţeria” înseamnă o fâşie de textil care se prinde cu arici de structura scaunului. Arată ca un model la probe… Iar partea cât se poate de practică e o husă extrem de uşor de înlăturat, perfect mulată pe forma sculpturală. Un alt brand faimos italian, Poltrona Frau, împlineşte anul acesta 100 de ani! (Mai multe despre colaborări iconice între branduri italiene aici). La aşa aniversare, brandul i-a invitat pe cei mai cunoscuţi 12 designeri din lume (Massimiliano Adami, Stephen Burks, Lorenzo Damiani, Daphna Laurens, Zanini de Zanine, Xie Dong, Adam Goodrum, Constance Guisset, Benjamin Hubert, Nendo, Satyendra Pakhalé, Nika Zupanc) şi i-a cerut fiecăruia să creeze un fotoliu reprezentativ pentru centenar, dar şi pentru continuitatea Poltrona Frau. Câştigător a fost Benjamin Hubert, cu Juliet. Criteriile de selecţie pentru designerii participanţi au fost să respecte tehnicile tradiţionale de tapiţare, tema dată fiind “a chair to spend time in”, aspectul piesei, felul în care este folosită pielea, confortul. Juliet a ieşit câştigător! Iar numele fotoliului vine de la o modă foarte legată de renaşterea italiană: Juliet sleeve (mâneca bufantă la umăr, apoi prinsă pe braţ, câteva imagini aici). Tapiţeria lui Juliet este din piele, conform tradiţiei Poltrona Frau şi a cerinţelor concursului cu ocazia centenarului. Iar structura este din lemn şi se lasă ghicită prin pielea mulată la bază şi uşor bufantă la şezut, asemenea designului mânecii celebre – Juliet sleeve. Este deschis unei relaxări cât se poate de confortabile şi a fost prezentat lumii întregi la Salonul de la Milano. Pentru că suntem oarecum la capitolul scaune, nu numai că plănuim un top de designist, dar trebuie să vi-l prezentăm pe cel mai recent preferat al nostru: Maritime S, by Benjamin Hubert, acum şi în varianta colorată şi tapiţată. O creaţie tot pentru un brand italian – Casamania. De cum l-am văzut acum un an, doar în varianta lemn natur, ne-a picat cu tronc. Acum, pe lângă culorile, şi ele destul de marine, vine cu pernuţe tapiţate pentru şezut, din piele sau textil, prinse cu scai de structură (par şi ele sculptate din întreg). Să trecem şi la lucruri mai mărunte 🙂 Printre noutăţile 2012 lansate de Benjamin Hubert, ne-a atras atenţia un ceas. Îi spunem, fără ocolişuri, genial – genul de ceas la care îţi place să te uiţi indiferent cât de mult îţi arată că ai întârziat! Plicate pentru Nava (din nou un brand italian, ca să ne credeţi pe cuvânt când spunem că designul vine din Italia). Timpul în reprezentare 3D! Display-ul obişnuit 2D a fost abandonat în favoarea acestuia, inspirat de pliurile unui evantai din hârtie. Iar secundarul, care pentru mai toate ceasurile şi pentru noi, utilizatorii lor, are mai mult un rol decorativ apare acum cu o lungime atipică, care îl transformă în principalul accent de design. Pliurile cadranului sunt reluate pentru curea: pe lângă o altfel de senzaţie tactilă, nu lasă încheietura să transpire. Iar sistemul de prindere, asemenea unei brăţări de festival, îl diferenţiază clar de mulţimea ceasurilor de prin alte vitrine. Brăţara e din poliuretan, capacul cadranului din aluminiu, acele din oţel. Sperăm că v-a plăcut vizita printre noutăţile lui Benjamin Hubert. Cu siguranţă vom mai auzi curând despre el! Fotografii prin Benjamin Hubert |
O chestie as mentiona aici. Colectia lui Benjamin Hubert nu este ‘pentru’ De La Espada, ci pentru Benjamin Hubert (sau Benjamin Hubert in parteneriat cu) – compania britanica ocupandu-se doar cu productia si promovarea colectiilor alor sai designeri colaboratori. Asta este strategia lor, de pozitionare precum un record label. Fata de ceilalti producatori care in general briefuiesc designerii sa le creeze un anumit obiect, De La Espada le da acestora libertate totala de exprimare. Chiar ei sunt directori de creatie pe liniile lor si lucreaza indeaproape cu mesterii artizani pentru obtinerea produsului finit. Apoi De La Espada le vinde. 🙂
[…] […]