Cum arată o masă pregătită în cinstea lui Charles şi Ray Eames

V-am tot povestit în ultimele săptămâni despre expoziţia retrospectivă Charles & Ray Eames, organizată la The Ark. Pe lângă conferinţele de design, a mai existat un moment delicios (la propriu) al evenimentului, pregătit de Agnes Lukacs, pe care sigur o cunoaşteţi de pe Designist.ro: v-am vorbit şi despre proiectele ei de design de interior, dar şi despre noile ei creaţii. Ceea ce nu v-am spus este că deja de ceve vreme Agnes face şi food design, iar proiectul ei culinar Kek şi Kok vine cu suficiente mărturii savuroase în acest sens.

Încă de la începutul anului, când proiectul expoziţiei Charles & Ray Eames nu era încă bine conturat, Agnes posta un “altar” personal pe facebook – 30 days with Ray Eames: o fotografie pe zi, care să o introducă în acest univers de design. Coincidenţa a făcut ca, la câteva luni, ea să fie cea care folosea toată această inspiraţie pentru a pregăti o masă în cinstea lor, oferită tuturor celor care au participat la deschiderea evenimentului.

În pregătiri: 3D-ul pentru cum avea să arate masa.

“Faţa de masă” este una 3D, realizată cu ajutorul DETAILDESIGN: din lemn, carton colorat şi hârtie.

Mâncarea a fost distribuită scenografic pe suprafeţele “blatului”, într-un joc de texturi şi culori, foarte grafic, marca Ray Eames, ale cărei  forme, culori şi mese pentru prieteni au inspirat-o pe Agnes.

Iar “faţa de masă” a stat pe o cutie Vitra.Eames, una dintre cutiile în care au venit piesele expuse la The Ark. 🙂 

Despre “faţa de masă”, Agnes spune că “practic i-a stat pe limbă”, nu i-a fost greu să contureze un scenariu, având în vedere că aceşti doi designeri se numără printre puţinii idoli ai familiei ei:

Niciodată nu am fost fanul cuiva, nu am avut un idol, nu am venerat vreo formaţie sau personalitate. Singurii care mi-au influenţat viata, dar şi a familiei mele, sunt aceşti doi oameni, soţ şi soţie, Ray şi Charles Eames. Şi pot spune că în mod special Ray, femeia din spatele bărbatului (vorbim totuşi despre începutul secolului trecut), fără de care Charles Eames nu ar fi fost un designer atât de complex.

Ray Eames, într-o fotografie din 1951, pregătind Building Toy, un joc pentru copiii cărora le place să construiască, cu beţe şi triunghiuri. Cum băieţelul ei, Matei, e pasionat de astfel de jocuri, Agnes a ales firesc designul creat de Ray ca inspiraţie pentru “faţa de masă”.

Dar să vorbim şi despre mâncare! Totul a fost proaspăt pregătit în ziua evenimentului: Delaco a adus brânzeturile, de la Lacrimi şi Sfinţi au venit delicatese ca piept de raţă, pulpă de raţă afumată, pulpă de porc, cârnăciori etc., iar fructele, fructele uscate, legumele, seminţele, condimentele şi plantele aromatice au fost luate de Agnes din piaţă. Mixurile de aici rezultate se puteau savura lejer, cu mâna – finger food, un concept stylish şi deloc pretenţios, smart casual, am spune.

Agnes pregătind bunătăţile

Totul arăta impecabil, deşi, ne-a spus Agnes, combinaţiile au fost spontane, ca şi felul în care le-a expus. Iar feedback-ul grozav nu a venit doar legat de felul în care arăta masa, ci de gustul proaspăt, delicios al ingredientelor şi de modul în care le-a îmbinat.

În timp ce Agnes pregătea masa, din spatele ei, Eames Demetrios (nepotul soţilor Eames), care scria relaxat, i-a spus: “We won’t let anyone eat it!!!”. Bineînţeles, tot timpul masa era înconjurată de curioşi şi pofticioşi, care după fotografia de rigoare începeau să deguste creaţia 🙂

Sus: Agnes şi băieţelul ei, Matei, care cu siguranţă îşi exprima preferinţele culinare.
Jos: Claudia Chirilescu, Spoon Media, fotografiind masa. 

Fotografii: Kek şi Kok 

 

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed