Albastru Atemporal a fost votat Culoarea Anului 2018 în România!

Tu ai decis deja cum va arăta anul 2018? Nici noi foarte clar, dar ce știm sigur este care va fi culoarea care o să-l guverneze – cel puțin potrivit proiectului Culoarea Anului 2018 în România, organizat de Policolor: Albastru Atemporal! 🙂

În cazul în care nu ai urmărit povestea de la început, derulăm un pic: acum câteva săptămâni te anunțam că 9 dintre cei mai activi, talentați și consecvenți arhitecți și designeri ai momentului din România au făcut 4 propuneri de culori ale anului și le-au supus la vot: Nude (alegerea designerului de interior Martine Claessens și a designerului de obiect Maria Burachu), Culoarea Responsailității (propusă de arh. Eliza Yokina și arh. Andrei Butușină), Albastru Occident (opțiunea arhitecților Phenomena Laboratory, Eduard Baicu și Ion Mândrișcanu, și a designerului Irina Neacșu) și Albastru Atemporal (propunerea designerului de bijuterie Noha Nicolescu și a arhitectului și designerului Hamid Nikola Katrib).

Sus: Noha Nicolescu, Martine Claessens, Eduard Baicu, Hamid Nikola Katrib, Andrei Butușină / jos: Maria Burachu, Ion Mândrișcanu, Eliza Yokina, Camelia Dragomirescu, director de marketing Policolor România.

”În fiecare an, în toată lumea, producători mondiali de vopsea, alături de designerii din departamentele de creație anunță culorile anului în lume. Noi am lansat provocarea în România către profesioniștii din domeniu pentru a da spațiu de manifestare creativilor locali în încercarea de a seta trenduri originale, mai apropiate acestui spațiu social și cultural. Ne dorim să transformăm acest proiect pentru România creativă într-unul anual, la care să se alăture și alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust și setează trenduri, de la arhitecți și designeri de interior și de obiect – segment profesional care s-a implicat încă din acest an – la regizori și scenografi, producători de mobilier, de decorațiuni și creatori de modă”, declară Camelia Dragomirescu, director de marketing Policolor România.

Timp de o lună, ți-am prezentat succesiv cele patru propuneri de culori și poveștile lor și la final te-am invitat să îți votezi preferata. În total, 1.109 pasionați de design și-au exprimat preferința pentru una dintre cele patru culori, iar cele mai multe voturi, 39,22%, au mers către Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost împărțite astfel: 24,52% pentru Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilității și 15,68% pentru Albastru Occident.

Noha Nicolescu Hamid Nikola Katrib

“Am căutat o frecvență pe care a vibrat continuu spiritul românesc. Am regăsit-o materializată în tradiție, de-a lungul timpului, în culoarea albastră, și am denumit-o “Albastru Atemporal”. În arta populară românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea, introspecția și contemplarea”, explică echipa Hamid Nicola Katrib și Noha Nicolescu ce a stat în spatele alegerii conceptului care a devenit Culoarea Anului 2018 în România.

Fotografii: prin Policolor România

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our BlogVisit Our BlogVisit Our Blog