Nude, Culoarea Anului 2018 pentru designerii Martine Claessens și Maria Burachu

Ce culoare are tricoul pe care îl porți azi? Dar ultimele așternuturi pe care ți le-ai cumpărat? Dar scaunul sau canapeaua pe care stai citind acest material? Și o ultimă întrebare: te-ai gândit cât din alegerea acestor culori e a ta și cât este decizia tradiției adânc înrădăcinate sau a trendurilor dictate de designeri, așa cum ne sugera Miranda Priestly (Meryl Streep) în “The Devil Wears Prada” 🙂 ? Îți amintești scena pulover-ului albastru?

Ideea că un astfel de proiect, precum Culoarea Anului în România, inițiat de Policolor, poate avea o componentă educativă, care să trezească întrebări și să inspire, stă în spatele acestei propuneri. Echipa compusă din designerul de interior Martine Claessens și designerul de obiect Maria Burachu a ales să se întoarcă la tradiție și să o folosească pentru a inspira. Propunerea lor: nude.

Culoarea Anului“Am fost atrasă în proiect de dragostea pentru culoare și pentru tradiția românească. Trăiesc și lucrez în România de 12 ani și simt că cei mai mulți dintre oamenii de aici au pierdut legătura cu trecutul lor, așa că trebuie să ne întoarcem la rădăcini, să descoperim unde a început totul. În plus, culoarea este o unealtă puternică în designul interior, care poate influența percepția asupra unei camere și poate îmbunătăți starea celor care o privesc”, ne-a povestit Martine Claessens. 

Martine Claessens a absolvit faimoasa Royal Academy of Fine Arts din Belgia (Antwerp), a lucrat ca fashion designer în Italia, iar apoi s-a specializat în design interior. Artele Frumoase și experiența ca designer de modă s-au conturat în acest “flair for the beauty of living”, cum îl numește ea, o marcă a interioarelor pe care le semnează. Astăzi este designerul La Maison și trăiește și lucrează în România de mai bine de 12 ani. În portofoliul ei vei găsi peste 40 de proiecte rezidențiale care se impun prin armonie, echilibru, subtilitate, confort și o tușă artistică, aparent nestudiată, care transformă fiecare detaliu într-un exercițiu de rafinament. Martine este și trainerul cursului de Design Interior organizat de noi, sub umbrela Creative Learning.

“Este o provocare personală să aprofundez o culoare şi să îi ofer un context în care să se poată exprima. Pe lângă faptul că proiectul are un rol inspiraţional şi educativ, cred că poate oferi şi soluţii: o gamă mai bună de culori ce poate fi găsită la producători, noi variante de culoare studiate, care devin relevante şi pot genera noi trenduri”, ne-a spus Maria Burachu.

Maria Burachu a absolvit Universitatea de Arte din București, secția Fotografie. Chiar dacă nu are studii oficiale în domeniul designului de obiect, pasiunea pentru materialele naturale, pentru frumusețea lemnului și valențele sale estetice a condus-o spre Woodish, un brand care, de câțiva ani încoace, creează obiecte șlefuite din lemn, fie ele accesorii pentru citit, jurnale, căsuțe sau coastere. Fiecare dintre ele sunt piese impecabil finisate și care “încurajează activităţile ce ajută la conturarea unui suflet frumos şi sănătos (citit, scris, desenat)”, așa cum ne-a povestit Maria 🙂 .

Culoarea Anului

Procesul de alegere a Culorii Anului 2018 în România a mers firesc pentru cea de-a doua echipă a proiectului: de la eliminarea elementelor care le displăceau până au virat încet-încet către găsirea unui numitor comun, iar acesta a fost aprecierea pentru natură şi respectul pentru meşteşug:

“Am vrut să găsim o culoare care exprimă onestitate şi măiestrie și să nu uităm de tradiţia meşteşugului învăţat din părinte în copil, făcut cu mâna goală din tot ce oferă natura. Și am găsit-o în culoarea nude”, ne-au spus cei doi designeri.

Culoarea AnuluiIntuiția și atenția la ce se întâmplă în jur au jucat și ele roluri importante în alegerea nude-ului pentru Culoarea Anului și asta pentru că echipa Martine-Maria are convingerea că un trend nu trebuie să se limiteze la granițele unei țări ca să îi fie reprezentativ, ci poate reprezenta o punte care să unească atât membrii aceleiași comunități, cât și comunități diferite.

“Pentru că totul începe de la rădăcini, toate sunt, mai mult sau mai puțin aceleași – cu toții avem rude, fie ele apropiate sau depărtate, care încă locuiesc la țară, în preajma tradițiilor autentice. Iar culorile au implicaţii psihologice, pot influenţa stările emoţionale şi au propriul limbaj. Indiferent de poziţia pe care oamenii o au, unele culori exprimă același lucru pentru toți :)”, ne-au explicat Martine și Maria.

Culoarea AnuluiReîntoarcerea la tradiție este un concept pe care l-ai întâlnit adeseori la noi, în designul ultimilor ani, fie de obiect, fie de interior, iar echipa Martine-Maria se aliniază acestui curent, care devine mai mult decât o tendință.

“Dacă proiectul este bun și sincer, poate călători ramificat prin toate domeniile și asta pentru că, într-o lume globală, trebuie să ne căutăm identitatea ca să nu ne pierdem. Întoarcerea la rădăcini şi reinterpretarea grafică a tradiţiei este focusul nostru pentru că respectăm valorile vechi, deci sigur, este mai mult decât un trend”.

Stai cu ochii și cursorul pe Designist.ro pentru că săptămîna viitoare o să-ți spunem povestea celei de-a doua propuneri a proiectului Culoarea Anului 2018 în România.

Portretele designerilor: prin Martine Claessens și Maria Burachu

Fotografii (în ordinea apariției): No 197 Chiswick Fire station || Stilleben de Ann Kristin Einarsen (expoziția Institutului Norvegian din Milano în 2016) || Pinterest || Christian Louboutin|| India Mahdavi – shop Valentino ||  Kettal | Cala

One Comment

  1. […] culorii, in final ajungandu-se la 4 propuneri de culori ale anului, care au fost supuse la vot: Nude (Echipa 1), Culoarea Responsabilitatii (Echipa 2), Albastru Occident (Echipa 3) și Albastru […]

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed