Shopping à la Marie Kondo: aruncăm sau cumpărăm?

Faptele sunt următoarele. La începutul anului trecut, tot cam în această perioadă, Netflix lansa mini-seria Tidying up with Marie Kondo. Deși metoda KonMarie, care a revoluționat stilul de ordine și curățenie, era bine cunoscută datorită bestseller-ului internațional The Life-Changing Magic of Tidying Up (n.r. cartea a fost tradusă și la noi cu titlul Magia ordinii. Senzaționala metodă de a-ți elibera și organiza casa), odată cu apariția serialului a început adevărata isterie în toată lumea.

Bloggeri, vloggeri, jurnaliști și oameni de rând au sărit să-și dea cu părerea despre stilul micuței japoneze. Unii s-au grăbit să-și pună în ordine casele, fix așa cum au văzut în cele opt episoade și să se despartă de tot ceea ce nu le aduce fericire, iar alții s-au legat chiar de această frază cheie – “Does your stuff spark joy?” și au desființat marea organizare. “Cum poate să-ți aducă fericire un obiect? E nebunie curată să stai de vorbă cu hainele!”, “De ce să aruncăm cărțile?” s-a scris în valuri pe conturile de social media. Au fost voci care au dat vina pe serial: “N-am avut răbdare mai mult de 3 episoade. Parcă tot mai bună-i o menajeră!”, “Cartea e cu adevărat utilă. Iar filmul, filmul e mai mult despre relații decât despre curățenie. Nu e palpitant deloc!”. Totuși, pentru că am aplicat metoda, noi am spune că ai parte de ceva acțiune când te apuci să împăturești munți de haine după pașii stricți din cartea celebră. ?

În ianuarie 2020, când deculttering-ul este la modă și pe mari culmi, aflam că Marie Kondo și-a deschis deja magazinul online, unde se vând peste 200 de produse care aduc fericire și te ajută să-ți pui casa la punct. ? Vestea anunțată încă din toamna trecută n-a mai fost în top pe social media, dar tot a stârnit ceva reacții. Cele mai multe de surprindere: “Stai, ce? Întâi ne-ai pus să aruncăm și acum ne inviți să cumpărăm produsele tale?”, “Nu am nimic împotrivă că vrei să ne arăți care sunt lucrurile care îți plac, dar nu era nevoie de un magazin pentru asta”, “Metoda KonMarie a ajuns să fie atât de populară pentru că au rezonat foarte mulți oameni, din toate categoriile sociale. Lucruri care ne fac fericiți găsim și pe ale site-uri, de pe Marie Kondo nu își permite oricine să cumpere”.

Ce-i drept, prețurile sunt peste medie: 89 de dolari – o lumânare, 150 de dolari – o oglindă. Totuși, există și produse mai ieftine: cum ar fi un recipient gol, cu pulverizator, la 14 dolari sau 10 dolari o săpunieră. Pe e-shop-ul Marie Kondo găsești aproape de toate pentru casă – de la un diapazaon care purifică locuințele și cristale, la prosoape, perii de curățat computer-ul, tăvi pentru mărunțișuri, cutii de depozitare, cuțite, ceaiuri, cărțile Marie Kondo, caserole, săpunuri și farfurii. Iar invitația faimoasei japoneze, odată cu lansarea e-shop-ului, este să alegem cu bucurie lucrurile pe care vrem să le cumpărăm și să ne bucurăm de ele ani de zile – aceeași filosofie pe care o promovăm și noi la următoarea ediție a Made in RO.

Așadar, e o investiție! Cumperi o dată și bine. Asta spun și cei care s-au bucurat de lansarea magazinului, lăudând sursa sigură – unele handmade, majoritatea din materiale naturale – lemn, sticlă, bambus, bumbac, și de calitatea superioară. Un alt argument în favoarea shop-ului ar fi că metoda KonMarie NU înseamnă minimalism. În plus, s-a scris că toate produsele <Spark Joy>, după ce ar fi primit “binecuvântarea” chiar de la regina curățeniei Marie Kondo și, deci, nu au nimic de-a face cu suratele din alte magazine.

Noi, cel puțin deocamdată, n-am pus nimic în coș! Deși ne-au făcut cu ochiul bolurile, coșurile din ratan și romanticul evantai nipon din hârtie și bambus. Orice ar fi, Marie Kondo rămâne un guru al curățeniei. Are aproape 3,5 milioane de fani pe contul de Instagram, cartea ei s-a vândut în 10 milioane de exemplare, iar clipurile de pe YouTube adună milioane de vizualizări. Și, de ce să nu recunoaștem, ordinea și curățenia pun în valoare casele designish. Tu ai folosit metoda KonMarie? Cum ți se pare ideea unui shop Marie Kondo?

Fotografii: Marie Kondo e-shop și pagina de Facebook

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed