În 2017, în timp ce plănuiau o mini-vacanță la Roma – suprapopulata turistic, dar fabuloasa Roma -, Cristina Cepraga, fosta noastră colegă, soțul ei, Ionuț, și băiețelul lor, Vlad, și-au dat seama că, pe lângă încălțări comode, pălării de soare și răbdare, și-ar dori să își poată pune în bagaj și vreo soluție magică prin care să viziteze orașul simplu, rapid și confortabil. Bine, o soluție magică și pe măsura dinamismului frumoasei Rome.
Iar totul a prins contur…
… la întoarcerea acasă, când ideea (hint: ⬇️) a părăsit stadiul incipient și a intrat în meandrele concretului. 🙂
“Îmi era clar că avem nevoie de un mijloc de transport pentru un public matur, dispus să abordeze un tip de mobilitate urbană care să se adapteze unui oraș foarte fragmentat, cu trotuare accidentate, așa cum este și Bucureștiul. Trotinetele, în general, au bifat aceste cerințe, iar când am dat, în timpul documentării mele, peste un articol din revista Medium în care autorul lăuda designul trotinetelor Swifty și confortul dat de roțile mari, capabile să amortizeze plimbările pe trotuare și borduri dificile, alegerea a devenit clară: trebuia să le aduc și în România”, ne-a povestit Cristina.
Ca background, trebuie spus că trotinetele Swifty au fost create în 2011 de cuplul de designeri de obiect britanici Jason și Camila Iftakhar, care și-au dorit un mijloc de transport fun și sigur, care să îi poarte rapid pe străzile Londrei. Iar pentru că bicicletele pot să ridice tot felul de provocări în orașele fără tradiția pedalatului, trotinetele pot fi o soluție mai simplă, mai ales dacă stai la etajul 4, iar locul de parcare pentru bicicletă, nu întotdeauna safe, e, de cele mai multe ori, scara blocului. În plus, și trotineta se integrează în rutina ta zilnică fără să polueze și e mai ușor de transportat.
Design britanic, produse manual în Taiwan, (apropo, de acolo provin aproximativ 90% din toate trotinetele lumii), exportate pe piața globală: au ajuns nu doar în mare parte din Europa (uite că și-n România!), dar și în Australia, Statele Unite sau Coreea de Sud.
Designerii britanici Camila și Jason Iftakhar
A mai durat câteva luni până când Cristina și-a organizat dorințele, și-a luat inima de om de comunicare în dinți și i-a scris lui Jason, unul dintre designerii trotinetelor Swifty, ca să-i povestească planul ei de afaceri. Înțelegerea s-a pus pe picioare rapid, iar magazinul onlineTrotinet.ro a apărut nu mult după aceea, odată cu primele comenzi.
Și asta pentru că, așa cum ne-a spus Cristina, oamenii reacționează surprinzător de bine la vederea trotinetelor: nu au doar un design simplu și nostim și culori electrizante, ci sunt gândite cu funcționalitatea în capul listei de bifat – sunt suficient de robuste ca să susțină o greutate de până la 150 kg, dar suficient de ușoare ca să asigure viteză și ușurință de mișcare – au o greutate de 8,2-8,9 kg, în funcție de model.
Pe Trotinet.ro găsești 3 modele de Swifty-uri pentru adulți, create pentru nevoi și stiluri de viață distincte (totuși, fiecare dintre ele este echipat cu anvelope Kenda KWest, cu o grosime de 405 mm/16 inci, care asigură un plus de stabilitate):
SwiftyZERO (foto sus) este fixă și cu un cadru termorezistent de aluminiu, robust, dar ușor. Te ajută să faci exerciții cardio fără să-ți suprasoliciți încheieturile 🙂 , dar îi poți adăuga motor dacă simți nevoia de mai mult confort și viteză.
Se pliază în 10 secunde
SwiftyONE-E (sus și jos) este electrică (bateria se încarcă în aproximativ 4 ore și rezistă aproximativ 16 km) și are un mecanism de pliere care îți permite să obții un profil de doar 16 cm lățime, ușor de transportat și de depozitat sub birou sau pe raftul de bagaje. Cu un pic de antrenament o poți plia chiar și în 10 secunde, ceea ce îți lasă timp suficient să cobori la metrou după ce o împachetezi 🙂 . Vine și în varianta fără motor.
Trotinetă pentru off-road? DA!
Last but not least, SwiftyAIR (sus și jos) este concepută pentru off-road (nu te-ai gândit până acum că trotinetele pot fi și altfel decât urbane, nu? 🙂 ): bara de aliaj, îngustată în diametru la ambele capete – 60 cm – a fost dimensionată pentru un control optim pe teren accidentat. Ambele roți sunt prinse în câte o furcă ultra-rezistentă, iar rulmenții sunt încapsulați, pentru protecție la praf și impurități.
Nuanțele trotinetelor sunt create tot de cei doi designeri britanici și poartă nume custom made, care să te introducă în poveste – Sunrise Yellow e preferata noastră, dar nici Anthracit Grey nu e de trecut cu vederea.
În apartament, o poți depozita pe perete cu ajutorul unui suport special
Interior design aficionados cum suntem, ne-am entuziasmat scrollând prin secțiunea de accesorii de pe Trotinet.ro și văzând stativul de perete pentru Swifty ONE, creat din foaie de oțel special pentru depozitarea în spații compacte, cum e un apartament clasic de bloc. Orice ajutor pentru păstrarea lucrurilor la locul lor primește notă mare de la noi. 🙂
Dar să cercetăm și alte accesorii…
Cristina ne-a povestit de husa de transport pentru avion, care va fi inclusă în curând în magazinul online și care vine în întâmpinarea celor care își doresc să se bucure de propriul Swifty oriunde în lume. Totuși, ai grijă: bateria electricei ONE nu poate fi transportată pe calea aerului.
Ca să nu crezi că Trotinet.ro e recomandat doar adulților, familiile cu copii au două opțiuni la dispoziție:
treapta adaptoare pentru copii este creată din aluminiu și are o punte din placaj, rezistent la intemperii, care adaugă 12 cm la înălțimea copilului, cât să se poată ține confortabil de ghidon (este recomandat pentru copiii cu înălțimea de 85-100 cm).
trotinetele SwiftyIXI au o înălțime reglabilă, cât să țină pasul cu cel mic. Doar până ajunge la 150 cm înălțime, totuși 🙂 .
“Bucureștiul e unul dintre cele mai sufocate orașe din Europa și oamenii au nevoie de mijloace inteligente de deplasare ca să-i facă față, așa că orice trotinetă pe care o aleg ca să își înlocuiască mașina este un mic succes personal: mai puțină poluare în orașul în care îmi cresc copilul. Am adunat deja o mini-colecție de asemenea povești: domnul de la Zărnești care și-a cumpărat o trotinetă pentru teren accidentat, ca să poată explora împrejurimile, cei doi publicitari care și-au luat trotinete pliabile și electrice, pentru distanțe mari în oraș, domnul antreprenor care și-a cumpărat și treapta pentru copii ca să-și poată plimba nepoții. Am ocazia să văd de-aproape sisteme de interpretare diferite, iar asta e un plus personal pentru mine”, ne-a spus Cristina.
SwiftyZERO, fixă și fără motor (stânga) și SwiftyONE-E, pliabilă și compactă (dreapta).
Trotinet așază întregul oraș la picioarele tale. 🙂 Însă, dacă ai nevoie de o recomandare pentru seri de vară în care vrei să-ți limpezești gândurile, Cristina ne-a spus că, din proprie experiență, poți încerca traseul lin de la Biblioteca Națională la Piața Alba Iulia: ai ocazia să te bucuri de trotuarele largi și de obstacole puține și ușor de evitat 🙂 .
De reținut: Trotinet se potrivește și temperaturilor ceva mai scăzute decât cele de vară 🙂 .
În rest, pentru noutăți, urmărește Trotinet.ro și abonează-te la newsletter-ul lor pentru informații despre pop up showroom-urile periodice. Ne vedem prin oraș! 🙂
Ne referim la el ⬇️ Dar și la alte vase din aceeași familie, cu aceeași întrebuințare ⬇️ Toate sunt create de ceramistul francez Jacques Monneraud și te mint cu nerușinare. 🙂 Exagerăm: de fapt, doar glumesc pe seama stereotipurilor +
Ne referim la el ⬇️ Dar și la alte vase din aceeași familie, cu aceeași întrebuințare ⬇️ Toate sunt create de ceramistul francez Jacques Monneraud și te mint cu nerușinare. 🙂 Exagerăm: de fapt, doar glumesc pe seama stereotipurilor +
Se pare că da. România rămâne pe primul loc în topul țărilor cu cel mai mare număr de proprietari de locuințe, iar 44% dintre români consideră costul mai important decât locația în alegerea unei locuințe. Piața imobiliară din Europa este
Se pare că da. România rămâne pe primul loc în topul țărilor cu cel mai mare număr de proprietari de locuințe, iar 44% dintre români consideră costul mai important decât locația în alegerea unei locuințe. Piața imobiliară din Europa este
Un bloc interbelic cu 3 niveluri și mansardă, din centrul Bucureștiului, a fost complet transformat, iar acum are o fațadă nouă, ce te face să crezi că ești pe o altă stradă. Despre imobilul de pe Intrarea Patrulei ne povestește,
Un bloc interbelic cu 3 niveluri și mansardă, din centrul Bucureștiului, a fost complet transformat, iar acum are o fațadă nouă, ce te face să crezi că ești pe o altă stradă. Despre imobilul de pe Intrarea Patrulei ne povestește,
Ne pregătim să plecăm la Iași. Scurt și cuprinzător. 🙂 Până venim cu povești noi și locuri proaspăt descoperite, iată câteva inițiative care ne-au atras atenția de-a lungul anilor. Dacă ai ajuns la Iași în ultimii ani, ai observat cu siguranță o schimbare:
Ne pregătim să plecăm la Iași. Scurt și cuprinzător. 🙂 Până venim cu povești noi și locuri proaspăt descoperite, iată câteva inițiative care ne-au atras atenția de-a lungul anilor. Dacă ai ajuns la Iași în ultimii ani, ai observat cu siguranță o schimbare:
Casa cu Ax de Fier, una dintre clădirile istorice emblematice ale Timișoarei, cu o istorie fascinantă ce se întinde pe durata a două secole, este scoasă la vânzare pentru suma de 5.000.000 de EURO. Recent restaurată cu meticulozitate și transformată
Casa cu Ax de Fier, una dintre clădirile istorice emblematice ale Timișoarei, cu o istorie fascinantă ce se întinde pe durata a două secole, este scoasă la vânzare pentru suma de 5.000.000 de EURO. Recent restaurată cu meticulozitate și transformată
Vis îndrăzneț de început de 2025, știm, dar îți propunem să visăm împreună! 😊 Situată pe un domeniu vast, de 94 de hectare, proprietatea face parte dintr-o zonă faimoasă pentru bisericile de lemn incluse în patrimoniul UNESCO. Ansamblul, unic în
Vis îndrăzneț de început de 2025, știm, dar îți propunem să visăm împreună! 😊 Situată pe un domeniu vast, de 94 de hectare, proprietatea face parte dintr-o zonă faimoasă pentru bisericile de lemn incluse în patrimoniul UNESCO. Ansamblul, unic în
Trendul fostelor spații industriale care capătă valențe culturale strikes again – ba chiar ia forma unei reale mișcări urbane. Ajungem astăzi în micul oraș olandez Tilburg, unde The LocHal este bibliotecă și centru public, dar și fost hangar pentru locomotive:
Trendul fostelor spații industriale care capătă valențe culturale strikes again – ba chiar ia forma unei reale mișcări urbane. Ajungem astăzi în micul oraș olandez Tilburg, unde The LocHal este bibliotecă și centru public, dar și fost hangar pentru locomotive:
Casa Mița Biciclista a fost decorată de Crăciun de către designerul lituanian Mantas Petruškevičius, devenind astfel un dar simbolic pentru oraș și comunitate. Poate că ai trecut deja pe la stabilimentul creativ La Mița Biciclista, poate că ți-ai făcut deja
Casa Mița Biciclista a fost decorată de Crăciun de către designerul lituanian Mantas Petruškevičius, devenind astfel un dar simbolic pentru oraș și comunitate. Poate că ai trecut deja pe la stabilimentul creativ La Mița Biciclista, poate că ți-ai făcut deja
Orice final de an înseamnă nu doar planuri de viitor, ci și câteva lecții învățate. Deloc întâmplător, acum, la final de 2024, ți-am pregătit un interviu cu arh. Răzvan Bârsan, fondatorul biroului de arhitectură Răzvan Bârsan + Partners. Acest final
Orice final de an înseamnă nu doar planuri de viitor, ci și câteva lecții învățate. Deloc întâmplător, acum, la final de 2024, ți-am pregătit un interviu cu arh. Răzvan Bârsan, fondatorul biroului de arhitectură Răzvan Bârsan + Partners. Acest final
Printre colinde în surdină, liste de cumpărături de bifat și o supraaglomerare de știri, îți propunem să luăm o pauză. O pauză cozy and comfy, în nuanțe deschise de bej, cu accente albastre și inserții japandi, creată după chipul și
Printre colinde în surdină, liste de cumpărături de bifat și o supraaglomerare de știri, îți propunem să luăm o pauză. O pauză cozy and comfy, în nuanțe deschise de bej, cu accente albastre și inserții japandi, creată după chipul și