Radu Manelici despre… (ați ghicit!) Graphic Design.

Sâmbăta viitoare, pe 15 octombrie, dăm startul unui nou curs de Graphic Design, susținut de designerul Alexe Popescu. De ce ținem să vă spunem asta acum, când subiectul articolului este cu totul alt designer? 🙂 Pentru că, pe Radu via Alexe l-am cunoscut, iar începutul poveștii noastre se leagă de piesele Combina, un proiect la care cei doi graphic designeri au colaborat în calitate de… designeri de produs. Știm, încurcate, dar clare sunt căile multidisciplinare ale designului. 🙂

Proiectul lor comun de design de obiect – Combina – a fost, acum 4 ani, subiectul primului interviu cu Alexe. Iată că la câțiva ani distanță, stăm de vorbă cu Radu despre graphic design și provocări în munca de zi cu zi.

_Radu-ManeliciRadu Manelici

Product_Combina_Fold-Coffee-Table_©-Oltin-Dogaru_01Combina Graphica Chair și Fold Coffee Table – © Oltin Dogaru

Product_Combina_Grafica-Chair_©-Oltin-Dogaru

Cine este Radu Manelici? Pentru noi, Radu este unul dintre cei mai prolifici graphic designeri români. Îi urmărim lucrările, citim Zeppelin, al cărui layout fain poartă semnătura lui Radu, iar de curând am aflat de la unul dintre colegii de birou că, la Universtitatea de Arte din București, Radu este și profu’ (asistent universitar în cadrul departamentului Design, specialitatea Comunicații Vizuale).

Interviul de mai jos este însă doar un teaser, până când site-ul lui Radu va fi din nou up & running, iar răspunsul complet la întrebarea de mai sus total dezvăluit.

Book_Dear-Money_02_©-Ștefan-Sava,-Salonul-de-proiecteDear Money. Salonul de proiecte și Muzeul Național de Artă Contemporană – © Ștefan Sava

Book_RO_Archive_01_©-Claudiu-Ștefan,-FabrikRO_Archive. Editura UNArte și Vellant – © Claudiu Ștefan, Fabrik

Cum crește (profesional) un graphic designer? Ce îl ajută cel mai mult să se dezvolte: relația cu clientul, participarea la concursuri, expunerea etc.?

Creșterea ar trebui să aibă la bază două ingrediente: curiozitatea și modestia. Fără interes constant și alert pentru înțelegere și descoperire, designerul va stagna. Iar dacă în orice punct al carierei te consideri superstar sau ocrotit de o aură a perfecțiunii, you’re dead.

Book_Ioana-Nemeș_01_©-Claudiu-Ștefan,-FabrikIoana Nemeș – Carte de artist. P+4 Publications și Spector Books – © Claudiu Ștefan, Fabrik

Book_Ioana-Nemeș_02_©-Claudiu-Ștefan,-Fabrik

Ce te-a ajutat pe tine cel mai mult după școală? Ce sfaturi le dai, pentru perioada de după facultate, studenților tăi?

Studenților le spun că urmează o perioadă dificilă, dream jobs nu sunt după colț, iar primii 2–3 ani sunt, cred, decisivi. În acest interval se acumulează experiența basic, înveți că un text la negru Registration îți va compromite broșura și că spațiul creativității este unul foarte restrâns. Înțelegi că sudoarea și networking-ul sunt mai importante ca un simț cromatic bestial nativ. Accepți că poți avea trei deadline-uri suprapuse și că uneori trebuie doar să faci lucrurile bine, fără să reinventezi roata.

5 ponturi pentru relația cu clientul? (Există tips & tricks la acest capitol?)

Am un singur tip & trick referitor la client: el are dreptate în 75,32% dintre cazuri. Glumesc, dar, it’s a fact, clientul a crescut cu afacerea sa, designerul este un outsider. Această diferență trebuie acceptată de ambele părți. Clientul beneficiază de avantajul implicării directe, iar designerul de poziția tip bird’s-eye view.

Book_Vederi-încântătoare_01_©-Claudiu-Ștefan,-Fabrik

Vederi încântătoare. P+4 Publications – © Claudiu Ștefan, Fabrik

Book_Vederi-încântătoare_02_©-Claudiu-Ștefan,-Fabrik

Ce ți-ar plăcea să vezi mai des în graphic design-ul de la noi? Ce direcție/direcții ți se par insuficient explotatate sau reprezentate?

Peisajul autohton nu duce neapărat lipsă de direcții, Occidentul nu mai este atât de departe. Este nevoie de oameni care să le construiască sau să le genereze. Mi-ar plăcea să văd mai multe studiouri de design, colaborări intra- și trans-disciplinare. Pot spune că în acest moment problema designului este de a fi înțeles și apreciat corect, iar asta ține mai degrabă de o lipsă a unei educații vizuale generale.

Bookazine_Urban-Report_#3_01_©-Adrian-PădurețuUrban Report #3. Zeppelin – © Adrian Pădurețu

Cum spuneam, abia așteptăm să vedem site-ul lui Radu updatat, cu siguranță vom reveni cu întrebări noi. Cât despre discuția cu focus pe graphic design în general și pe cel de la noi, în special, promitem să o continuăm cu update-uri și invitați pe măsură.

Aplicațiile practice și inițierea în domeniu încep sâmbăta viitoare, alături de Alexe Popescu, la Creative Learning. Cursul de Graphic Design începe pe 15 octombrie! Mai sunt doar câteva locuri disponibile.  Găsești aici toate informațiile pentru înscriere.

Designist-Creative-Learning-curs-2

Fotografii: prin Radu Manelici și sursele creditate în articol / Creative Learning

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our BlogVisit Our BlogVisit Our Blog