Până pe 22 noiembrie, în vitrina din porticul Facultăţii de Arhitectură – UAUIM (Str. Academiei 18–20, București) mai puteți interacționa cu instalația interactivă LightCode, comunicând în timp real, pe baza unui cod vizual, cu trecătorii care se află în acel moment în centrul Barcelonei, în faţa unei vitrine a Colegiului Arhitecţilor din Catalonia (Plaça Nova 5).
1. Mișcați-vă în fața ecranului. În funcție de mișcarea voastră, ecranul se umple cu semnale codate (steaguri de semnalizare).
2. Când peste 80% din suprafața ecranului e acoperită, LightCode va genera cel mai lung cuvânt posibil din toate literele codate în steaguri.
3. Cuvintele, la fel ca steagurile, sunt afișate simultan în București și Barcelona. Pentru fiecare oraș există un cod de culori – culori calde pentru Barcelona și culori reci pentru București, iar fiecare steag reprezintă o literă.
Aflat cu un capăt într-un oraș port – Barcelona, proiectul trimite la codul de semnale maritime luminoase cu faruri, balize, semafoare, cu care navele își semnalizează prezenţa și transmit mesaje de la depărtare. Cu ajutorul Barcelonei, Bucureștiul devine port la Mediterană și, în sens invers, Barcelona devine prezenţă lângă Dâmboviţa. Cele două faruri-semafoare transmit stări de pe străzile din București și Barcelona și se inserează astfel în întâmplările urbane cotidiene ca linii de legătură cu alteritatea.
Justin Baroncea, Zeppelin: “Ce e interesant în proiect e că tu generezi prin propriul corp un mesaj, deci ai un anumit tip de control, dar apoi mașina îl ia, îl amestecă bine și-l trimite mai departe. Tu te miști, tu trimiți mesajul, dar nu ai control asupra lui. Era cumva un fel de imagine creepy, așa, foarte brută, a modului în care începem să comunicăm prin social media, și de-abia acum ne trezim ușor, ușor că noi, de faptm producem mesaje pe care le lansăm pe diferite platforme și care, în funcție de decontextualizare, de receptorii care preiau mesajul și îl transmit mai departe, ajung să însemne de multe ori altceva decât ne-am dorit, că facem statement-uri pe diferite platforme, și ele ajung să însemne cu totul și cu totul altceva decât ne-am gândit noi că pot însemna inițial; că platformele devin generatoare de minciuni în serie; și era ideea asta că noi comunicăm, ne simțim foarte bine că suntem conectați, dar uităm că această comunicare e intermediată de mașini, și de când au început să apară boți și roboței și A.I., care au preluat mesajele astea și le pot distorsiona cum vor, ar trebui să fim foarte atenți la ce comunicăm.
În cazul ăsta, ne mișcăm în fața unei camere și trimitem un semnal la Barcelona, în alte cazuri poate ne gândim un pic mai mult când scriem un text, dar cu siguranță încă nu intuim care va fi impactul fiecărui mesaj pe care noi îl vom lansa în eter.
Fiecărui oraș îi corespunde un cod cromatic – culorile calde pentru Barcelona, cele reci pentru București. Și se produce un fel de luptă pe ecran, un fel de întrecere, și cine ocupă o zonă mai mare de ecran – culori calde de la Barcelona sau culori reci de la București – generează cuvântul. La un moment dat, dacă pe partea cealaltă a ecranului se mișcă cineva simultan cu noi, trebuie să-i câștigi teritoriul ca să-i poți trimite mesajul. Și-asta ne duce din nou la ce am spus mai devreme, nu?
Ocupăm teritoriul, cu cât publici mai mult pe Facebook, publici, publici, publici, cu atât ești mai vizibil. Cu cât produci mai mult conținut, teoretic, ajungi să fii mai cunoscut, să fii influencer. Și bătălia asta se poartă continuu, pentru că pe-aici, prin porticul UAUIM, sunt studenți care se mișcă, în Barcelona e o zonă turistică centrală unde se plmbă tot timpul lume prin fața ecranului și sunt oameni care se joacă aici și se enervează pentru că acolo din cauza mulțimii oamenilor ecranul tinde să se umple mult mai repede, e o bătălie cumva inegală, că aici e o zonă mai liniștită, acolo mai mult balamuc, trebuie să te zbați mai mult ca să generezi un cod de la București decât să-l generezi acolo.” (extras din prezentarea de la Modul Cărturești din 14 noiembrie).
Suntem în București, într-o bucătărie inaugurată anul acesta, de Paște, cu o rețetă de cozonaci dolofani. 😊 Și pentru că proiectarea unei bucătării nu e o treabă simplă, mai ales atunci când ai o fereastră în mijlocul frontului principal de
Suntem în București, într-o bucătărie inaugurată anul acesta, de Paște, cu o rețetă de cozonaci dolofani. 😊 Și pentru că proiectarea unei bucătării nu e o treabă simplă, mai ales atunci când ai o fereastră în mijlocul frontului principal de
La Tohani, vara 2024 este dedicată viei, vinului și tradițiilor românești with a twist. 🍷Cum ar fi să lași orașul baltă și să revii la natură, la pământ, în picioarele goale și cu mâinile murdare? Comunitatea Evadaților Urbani este un
La Tohani, vara 2024 este dedicată viei, vinului și tradițiilor românești with a twist. 🍷Cum ar fi să lași orașul baltă și să revii la natură, la pământ, în picioarele goale și cu mâinile murdare? Comunitatea Evadaților Urbani este un
Azi sărbătorim. Nu vreo aniversare, nici vreo reușită, ci o descoperire: ne-a ieșit în cale un brand din România furnizor-vrăjitor al bucătăriilor complete, pe care sigur îl vom ține aproape pentru proiectele de amenajare care vor veni. Everybody, meet kimor!
Azi sărbătorim. Nu vreo aniversare, nici vreo reușită, ci o descoperire: ne-a ieșit în cale un brand din România furnizor-vrăjitor al bucătăriilor complete, pe care sigur îl vom ține aproape pentru proiectele de amenajare care vor veni. Everybody, meet kimor!
DIPLOMA Show, festivalul noii generații de artiști, arhitecți și designeri români, organizat de The Institute, prelungește termenul de înscrieri pentru cea de-a 11-a ediție, care va avea loc anul acesta între 4 și 13 octombrie. Absolvenții își pot înscrie online
DIPLOMA Show, festivalul noii generații de artiști, arhitecți și designeri români, organizat de The Institute, prelungește termenul de înscrieri pentru cea de-a 11-a ediție, care va avea loc anul acesta între 4 și 13 octombrie. Absolvenții își pot înscrie online
Da, le-am luat și la birou, în meeting-uri sau apeluri telefonice, și pe stradă, la plimbare, și în vacanță, pe plajă. Dar cel mai mult le-am folosit pentru a asculta muzică, podcast-uri și pentru a urmări filme și seriale –
Da, le-am luat și la birou, în meeting-uri sau apeluri telefonice, și pe stradă, la plimbare, și în vacanță, pe plajă. Dar cel mai mult le-am folosit pentru a asculta muzică, podcast-uri și pentru a urmări filme și seriale –
S-ar putea să sune pesimist, dar trebuie să recunoaștem: refugiile sunt utile indiferent unde le găsim. Poate într-un detaliu care îți face cu ochiul în aglomerația zilei, poate într-un corp de iluminat care te oprește în loc (știi că suntem
S-ar putea să sune pesimist, dar trebuie să recunoaștem: refugiile sunt utile indiferent unde le găsim. Poate într-un detaliu care îți face cu ochiul în aglomerația zilei, poate într-un corp de iluminat care te oprește în loc (știi că suntem
Astăzi venim cu vești din domeniul proiectelor imobiliare: Prime Kapital, dezvoltator, investitor și operator imobiliar integrat, anunță lansarea vânzărilor pentru Faza 2 de dezvoltare a Avalon Estate, un proiect rezidențial premiat, cu acces auto limitat, dezvoltat în zona de nord
Astăzi venim cu vești din domeniul proiectelor imobiliare: Prime Kapital, dezvoltator, investitor și operator imobiliar integrat, anunță lansarea vânzărilor pentru Faza 2 de dezvoltare a Avalon Estate, un proiect rezidențial premiat, cu acces auto limitat, dezvoltat în zona de nord
Mara Lăcătuș și Monica Chirilă (Digital), susținute de Invizibilii.ro, Teodora Bonea și Andrei Popa (Design), împreună cu Eduard Dică (Roger Hatchuel Academy) sunt cei cinci talentați care vor reprezenta România la Cannes Lions, în urma victoriilor obținute în competițiile locale.
Mara Lăcătuș și Monica Chirilă (Digital), susținute de Invizibilii.ro, Teodora Bonea și Andrei Popa (Design), împreună cu Eduard Dică (Roger Hatchuel Academy) sunt cei cinci talentați care vor reprezenta România la Cannes Lions, în urma victoriilor obținute în competițiile locale.
Pe 5 iunie, noul serial Star Wars: The Acolyte a fost lansat pe Disney+. Cu prilejul premierei, Andra Busuioc, ilustratoare și artist digital, a fost aleasă să se alăture celor 4 artiști din EMEA care au dat curs provocării
Pe 5 iunie, noul serial Star Wars: The Acolyte a fost lansat pe Disney+. Cu prilejul premierei, Andra Busuioc, ilustratoare și artist digital, a fost aleasă să se alăture celor 4 artiști din EMEA care au dat curs provocării
Fâșie, cu fâșie, cu fâșie, rând pe rând și în ordine, de la stânga la dreapta, netezind și acoperind perfect întreaga suprafață din fața ta. Așa-i, e o imagine foarte mulțumitoare. Iar când am amintit mai sus despre soluții simple,
Fâșie, cu fâșie, cu fâșie, rând pe rând și în ordine, de la stânga la dreapta, netezind și acoperind perfect întreaga suprafață din fața ta. Așa-i, e o imagine foarte mulțumitoare. Iar când am amintit mai sus despre soluții simple,