De vorbă cu Alexe Popescu despre cursul de Graphic Design
La Creative Learning dăm startul unei noi sesiuni a cursului de GRAPHIC DESIGN, susținut de Alexe Popescu, unul dintre cei mai cunoscuți graphic designeri din România. Alexe a studiat și predat graphic design la Universitatea Națională de Arte, iar în prezent este designer la editura Publica. Este în același timp un designer complet: experiența lui merge de la publicitate, la graphic design și design de obiect. A fost art director la Saatchi&Saatchi România, designer al grupului de companii La Strada, iar din 2011 construiește propriul brand de design de obiect – Combina. A creat identitatea grafică a peste 40 de companii. Vezi portofoliul său aici. Înainte de Curs, l-am luat pe Alexe la câteva întrebări: teaser pentru ce va urma în cadrul celor 2 zile intensive de workshop-uri. Calendarul cursului aici. Ce crezi că îi lipsește unui tânăr graphic designer, proaspăt ieșit de pe băncile școlii românești? Cu ce te-ai confruntat și tu după Universitate? Temele din facultate sunt exerciţii foarte bune de creativitate. Ele ar trebui să fie dublate însă de experienţe practice, din “lumea clienţilor”. Un curs despre modul în care se creează, se prezintă sau se produce pentru lumea reală ar fi foarte interesant pentru un tânăr designer. Ce nu te învață la școală și vei afla de la Cursul de Graphic Design? Cursul va prezenta o selecţie de tool-uri de design, uneori ignorate sau insuficient folosite, utile şi celor la început de drum, dar şi celor care vor să-şi consolideze direcţia aleasă. Prea mulți “designeri”? Cu toții ne pricepem un pic și la Graphic Design? De ce e important să vii la un curs de Graphic Design, chiar dacă nu vei profesa? Să zicem doar că (vrei să) lucrezi într-un domeniu ce pune mare accent pe tot ce înseamnă vizual, design etc. Consumăm zilnic enorm de mult design grafic, iar în România avem de-a face cu un bazar vizual plin de exemple negative. Criteriile de evaluare a designului sunt utile oricui, fie că produce sau foloseşte designul. În final, eşti ceea ce alegi. Care ar fi minusurile acestui segment de design la noi? Unde simți că nu e suficient profesionalism, know-how? În ciuda accesului masiv la informaţie din zona designului, realitatea din teren e de multe ori mediocră. Una din zonele care suferă foarte mult e semnalizarea spaţiului public. Poți puncta câteva DOs and DON’Ts pe care le recomanzi în contextul Graphic Designului de la noi? Ce trenduri ar trebui încurajate sau criticate, pe ce ar trebui să fie focusul? La “do’s” ar fi de studiat graphic designul din UK, Germania sau Olanda. Focus-ul pe type and typography ar fi de asemenea foarte util. Pe perioada cursului va fi disponibilă o mini-bibliotecă de graphic design. Fiecare cursant va lucra pe un suport de curs tipărit. Temele practice vor fi realizate atât digital (cu ajutorul computer-ului), cât și analog (cu imagini printate, hârtie colorată, markere, linere, creioane colorate, foarfeci, cutter și alte instrumente necesare – asigurate de organizator). Detalii la: contact@creativelearning.ro |