Hai să descoperi instalația imersivă „Echoes of Presence”, câștigătoarea concursului lansat de Romanian Design Week, în parteneriat cu IQOS

Cinci districte creative schimbă fața Bucureștiului în festivalul designului românesc, la Romanian Design Week. Vreme de 17 zile, Piața Amzei din București devine cartierul general al industriilor creative din România. Expoziția deschisă pe 12 mai găzduiește peste 160 de lucrări ale unor artiști români, dar piesa de rezistență este instalația interactivă creată de Studio Design Rizi.

Sufletul echipei este Alina Rizescu, arhitect, designer de interacțiune și co-fondator al studioului de design cross-media. Proiectul lor „Echoes of Presence” a câștigat concursul lansat de organizatori și IQOS sub tema de anul acesta a festivalului – CONNECTIONS.

Am încercat să transpunem ideea asta de conexiuni în spațiul fizic. De conexiuni care se creează, deși oamenii nu sunt în același loc, dar își lasă amprenta asupra unui spațiu pe care îl populează temporar”, explică Alina. “Bineînțeles, și spațiul în sine a susținut ideea asta. Tema de spațiu imersiv, de obicei, te duce cu gândul către un singur spațiu generos, ori, în situația asta, spațiul propus pentru concurs era format din patru încăperi, patru spații destul de mici, fără acces la lumină naturală. Am construit ideea pe această provocare a spațiului și am încercat, prin arhitectură și scenografie, să creăm legături între aceste încăperi, pe de-o parte, și să le augmentăm printr-un layer arhitectural, dar și printr-un layer digital. De aici, s-a legat conceptul de Echoes of Presence care vorbește despre legăturile care se formează între spații și amprenta pe care oamenii o lasă dintr-un spațiu în altul, influențând experiența următorilor vizitatori sau a vizitatorilor din alt spațiu.”

După ce a fost validat de un juriu de specialiști, format din Adrian Damian, scenograf, Eliza Yokina, arhitect, Omid Ghannadi, designer, Andrei Borțun, fondator The Institute și Bogdan Jurge, manager Brand Engagement IQOS, „Echoes of Presence” a fost confirmat de votul publicului și a reușit să câștige competiția de proiecte cu peste 6.500 de voturi. O confirmare clară a faptului că există interes și deschidere pentru industriile creative.

Trebuie să recunosc, juriul de specialiști a fost o idee mai confortabilă pentru mine, pentru că am mai făcut concursuri de arhitectură și știu cum gândește un juriu. Publicul de specialitate are o înțelegere mai facilă a reprezentărilor abstracte și a imaginilor unui proiect, a ideii, conceptelor, interacțiunii. În schimb, nu știu dacă publicul larg poate să perceapă exact toate nuanțele pe care încerci să le pui într-un proiect. Și-atunci am încercat cumva să fie destul de atractiv și pentru un public nespecialist, cu un concept relativ simplu de explicat. Nu m-am așteptat să existe un asemenea interes pentru acest concurs. Au fost foarte mulți votanți, iar reacția publicului a fost naturală,” adaugă Alina Rizescu.

De altfel, RDW vorbește constant despre importanța susținerii tinerilor designeri și creativi care acționează în scena locală. Unul dintre punctele de mare interes ale festivalului din acest an este expoziția RDW Young Design, care aduce sub reflector talentul și viziunea unei noi generații.

Au fost selectate lucrări de diplomă realizate de absolvenți de licență și master ale Universităților creativ-vocaționale din București, Cluj, Timișoara și Iași, concepte promițătoare de design ale viitorilor profesioniști. Lucrările surprind prin prospețime și curaj, chestionează canoane impuse și propun teme bine ancorate în prezentul trăit. Selecția Young Design poate fi vizitată în Piața Amzei, până pe 28 mai.

Pe lângă Piața Amzei, alte patru districte creative populează festivalul RDW de anul acesta: Cotroceni, Dorobanți-Floreasca, Ioanid-Icoanei și Cartierul Creativ. În afară de expoziții, cele 17 zile de festival propun peste 100 de evenimente în tot orașul, inclusiv petreceri, întâlniri cu artiștii, tururi ghidate sau experiențe personalizate puse la cale cu ajutorul partenerilor sub semnul temei generale – Împreună.

Într-un spațiu special dedicat, lounge-ul IQOS este o invitație la bucuria și emoția colectivă, unde vizitatorii își pot personaliza dispozitivele și se pot bucura de băuturi, toate fiind concepute special pentru RDW.

Programul complet al festivalului poate fi găsit pe site-ul romaniandesignweek.ro

Accesul publicului este gratuit.

Credite instalație „Echoes of Presence” by RIZI

➡️ Concept, Architecture & Visuals: Alina Rizescu
➡️ Creative direction & interaction design: Bogdan Ștefănescu
➡️ Motion graphics: Alin Tatu
➡️ Sound design: Denis Flueraru
➡️ Prototyping & Interaction Development: WeMeshup

Material susținut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Fotografii: prin IQOS

Leave a Reply

Facebook IconTwitter IconVisit Our Instagram FeedVisit Our Instagram Feed